تحقیر و گرداندن ۸ متهم در سطح شهر اصفهان

جمعه ۲۷ اسفند، ۱۴۰۰-۲۰۲۲-۰۳-۱۸-SOS Iran- هشت متهم در اصفهان، با دستور دادستان و برخلاف اصل حفظ کرامت انسانی، توسط نیروی انتظامی در خیابان های این شهر گردانده شدند. در سال‌های اخیر نیروهای انتظامی هر از گاهی اقدام به چرخاندن متهمان در سطح شهر می‌کنند. اقدامی که مغایر با مقاوله نامه های حقوق بشری، قوانین داخلی و نقض کرامت انسانی است.به گزارش هرانا به نقل از صدا و سیما، هشت متهم در اصفهان از بابت اقداماتی مربوط به جشن چهارشنبه سوری، در سطح شهر گردانده و تحقیر شدند.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه اقدام مذکور با دستور قضایی صورت گرفته است، مدعی شد: این افراد با پرتاب نارنجک‌های دست ساز، اقدام به ایجاد رعب و وحشت در میان مردم کرده بودند.

هاشمی افزود: پس از انجام پیگیری های لازمه این شهروندان شناسایی و بازداشت شدند؛ همچنین از این افراد ۲۰ قداره و قمه و همچنین مقداری مواد محترقه خطرناک کشف و توقیف شد.

وی افزود: نهایتا با دستور مقام قضایی این افراد در محله‌هایی که برای مردم ایجاد مزاحمت کرده بودند گردانده شدند و نهایتا جهت رسیدگی به پرونده، به مراجع قضایی معرفی شدند.

در سال‌های اخیر نیروهای انتظامی هر از گاهی اقدام به چرخاندن متهمان در سطح شهر می‌کنند. اقدامی که مغایر با مقاوله نامه های حقوق بشری، قوانین داخلی و کرامت انسانی است.

 

 

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال