اعدام ۸ زندانی در زندان عادل آباد شیراز

جمعه ۲۷ اسفند، ۱۴۰۰-۲۰۲۲-۰۳-۱۸-SOS Iran- حکم اعدام دستکم ۸ زندانی در طی یک ماه گذشته، در زندان عادل آباد شیراز اجرا شد. ۵ تن از آنها پیشتر از بابت اتهامات مرتبط با مواد مخدر و ۳ تن دیگر از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بودند.به گزارش هرانا، در طی یک ماه گذشته دستکم حکم اعدام ۱۰ زندانی در زندان عادل آباد شیراز اجرا شده است.

حکم یکی از این زندانیان با هویت بشیر کابلی که پیشتر از بابت اتهامات مرتبط با مواد مخدر به اعدام محکوم شده بود، روز چهارشنبه ۲۵ اسفندماه اجرا شد.

همچنین احمد سالار زهی، نعیم شاهبخش، فهیم افغانی، مهرداد مقدس، حسن غلام شاهی دو هفته پیش در این زندان اعدام شده اند. از میان آنها احمد سالار زهی، نعیم شاهبخش پیشتر از بابت اتهامات مرتبط با مواد مخدر و فهیم افغانی، مهرداد مقدس و حسن غلام شاهی از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بودند.

از سوی دیگر اوایل اسفندماه محمدرضا حیدری در این زندان اعدام شد آقای حیدری از بابت اتهامات مرتبط با مواد مخدر به اعدام محکوم شده بود.

هشتمین زندانی اعدام شده در زندان عادل آباد شیراز محمد انبرزهی است. حکم آقای ابرزهی که از بابت اتهامات مرتبط با مواد مخدر به اعدام محکوم شده بود، ماه گذشته اجرا شده است.

اعدام این زندانیان تا لحظه تنظیم این گزارش توسط رسانه‌های داخل ایران و یا منابع رسمی اعلام نشده است.

بر اساس گزارش سالانه مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در بازه زمانی (اول ژانویه ۲۰۲۱ تا ۲۰ دسامبر ۲۰۲۱) دستکم ۲۹۹ شهروند اعدام شدند و ۸۵ تن دیگر به اعدام محکوم شدند. از جمله اعدام شدگان باید به اعدام ۴ کودک-مجرم اشاره کرد.

بنا بر همین گزارش بیش از ۸۸ درصد اعدام های صورت گرفته در ایران توسط دولت یا نهاد قضایی اطلاع رسانی نمی‌شوند که نهادهای حقوق بشری اصطلاحا آن را اعدام “مخفیانه” می‌خوانند.

 

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال