وزارت اطلاعات از بازداشت یک تبعه کشور سوئد خبر داد

شنبه ۰۸ امرداد،۱۴۰۱ -۲۰۲۲-۰۷-۳۱-SOS Iran- وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران، با انتشار اطلاعیه ای بدون ذکر هویت، از بازداشت یک شهروند تبعه کشور سوئد به اتهام “جاسوسی “، خبر داد.به گزارش هرانا به نقل از صدا و سیما، وزارت اطلاعات از شناسایی و بازداشت یک شهروند تبعه کشور سوئد خبر داده و اتهام وی را “جاسوسی” عنوان کرده است.

وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی با انتشار اطلاعیه ای مدعی شده است: “متهم مورد بحث، چند ماه پیش و در پی دستگیری یک جاسوس دیگر اروپایی، با مأموریت کسب اطلاع از چگونگی افشای هویت آن جاسوس و نوع و میزان اطلاعاتی که به تور اطلاعاتی این وزارت‌خانه افتاده بود، مجدداً وارد کشور شد. این‌بار نیز و در کل مدت مأموریت آخر، تماس‌های وی با مرتبطینِ اشاره شده، تحت کنترل مستمر سربازان گمنام امام زمان قرار داشت و بالاخره با تکمیل مستندات؛ در هنگام خروج از کشور با حکم مرجع قضایی بازداشت شد”.

در این اطلاعیه به هویت، محل بازداشت و نگهداری این شهروند بازداشت شده اشاره ای نشده است.

لازم به ذکر است، وزارت امورخارجه سوئد پیش از این در روز جمعه ۱۶ اردیبهشت ماه، بازداشت یکی دیگر از شهروندان این کشور در ایران را تایید کرده بود. روزنامه آفتانبلادت سوئد بازداشت این فرد را به محاکمه حمید نوری، از متهمان کشتار زندانیان سیاسی در ایران که در سال ۶۷ در زندان‌های اوین و گوهردشت کرج دادیار بوده و به اتهام جنایت علیه بشریت و کشتار زندانیان سیاسی، در نوامبر ۲۰۱۹ در کشور سوئد بازداشت شده مرتبط دانسته است.

حمید نوری، عضو سابق سپاه پاسداران و دستیار دادیار زندان رجایی شهر کرج در جریان اعدام های تابستان ۱۳۶۷، چندی پیش توسط دادگاهی در سوئد به حبس ابد محکوم شد.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال