تشکیل کارگاه پوستر سازی در کرج با هدف نفرت پراکنی علیه بهائیان

جمعه ۰۱ بهمن،۱۴۰۰-۲۰۲۲-۰۱-۲۱-SOS Iran-  همزمان با آغاز موج دیگری از فشارهای امنیتی و قضایی بر شهروندان بهائی در شهرهای مختلف کشور، دومین دوره کارگاه سه روزه طراحی پوستر در راستای نفرت پراکنی علیه پیروان آیین بهائی، پس از شیراز، اینبار در کرج برگزار شد.

در این کارگاه که توسط دبیرخانه جشنواره تجسمی موسوم به “مقدس نما”، موسسه فرق و ادیان زاهدان موسوم به “مفاز” و همچنین دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شده، از طریق طراحی پوستر و در قالب یک تریبون یک طرفه، عقاید و باورهای مذهبی اعضای این جامعه دستمایه هجمه شده است. این برنامه که مصداق عینی نفرت پراکنی علیه پیروان یک آیین محسوب می شود اقدام دیگری از سوی حکومت ایران است که در چهار دهه گذشته بصورت روزمره و سیستماتیک حق شهروندی و انسانی پیروان این آیین را نقض کرده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، طی روزهای ۲۸ الی ۳۰ دی‌ماه ۱۴۰۰، جشنواره تجسمی موسوم به “مقدس نما”، موسسه فرق و ادیان زاهدان موسوم به “مفاز” و همچنین دفتر تبلیغات اسلامی و معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه این دفتر، اقدام به برگزاری دومین دوره از کارگاه طراحی پوستر و کاریکاتور با هدف نفرت پراکنی علیه پیروان آیین بهائی کرده اند. اولین دوره از این جشنواره در آذرماه ۱۴۰۰ در شیراز برگزار شده بود.

این موسسات که با بودجه دولتی پشتیبانی می شوند، با برگزاری این کارگاه از طریق طراحی پوستر و در قالب یک تریبون یک طرفه از طریق کارهای گرافیکی، عقاید و باورهای مذهبی اعضای این جامعه را دستمایه هجمه کرده و جوایز میلیونی برای شرکت کنندگان در نظر گرفته اند. برگزاری این قبیل برنامه ها توسط حکومت جمهوری اسلامی در حالی است که شهروندان بهائی نه تنها در رسانه های رسمی کشور تریبونی جهت دفاع از خود ندارند بلکه هم اکنون ده ها تن از این شهروندان صرفا به دلیل اعتقاد به آئین بهائی و اظهار عقیده خود با احکام حبس در زندان های ایران و یا تحت بازداشت موقت به سر می برند.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال