علیرغم گذشت بیش از چهار ماه؛ تداوم بازداشت و بلاتکلیفی کیوان مهتدی در زندان اوین

سه شنبه ۲۲ شهریور، ۱۴۰۱-۲۰۲۲-۰۹-۱۳-SOS Iran-  کیوان مهتدی، فعال کارگری با گذشت بیش از چهار ماه از زمان دستگیری کماکان در بند عمومی زندان اوین در بازداشت و بلاتکلیفی بسر میبرد. آقای مهتدی در تاریخ ۱۹ اردیبهشت‌ماه، به همراه آنیشا اسداللهی توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده و چندی قبل از بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ به بند ۴ زندان اوین منتقل شد.به گزارش  هرانا، کیوان مهتدی، فعال کارگری کماکان در زندان اوین در بازداشت و بلاتکلیفی بسر میبرد.

یک منبع مطلع در خصوص آخرین وضعیت این فعال کارگری به هرانا گفت: “آقای مهتدی با گذشت ۱۲۷ روز از زمان دستگیری کماکان در بند عمومی زندان اوین در بازداشت و بلاتکلیفی بسر میبرد و مدتی قبل از بند ۲۰۹ به بند ۴ زندان اوین منتقل شده است. مسئولین زندان به او گفته اند که قرار بازداشت او مجددا تمدید شده و قرار وثیقه نیز برای آقای مهتدی تعیین نمی شود.”

کیوان مهتدی و آنیشا اسداللهی در تاریخ ۱۹ اردیبهشت‌ماه امسال، توسط نیروهای امنیتی در منزل خود بازداشت و سپس به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شدند. قرار بازداشت این زوج فعال کارگری اواخر خردادماه به مدت یک ماه دیگر تمدید شد. خانم اسدللهی روز یکشنبه ۹ مردادماه  از بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین به بند زندان این زندان منتقل شد. وی نهایتا روز شنبه ۲۹ مرداد، با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شد.

پیش از این امیر رئیسان، وکیل مدافع آنها در خصوص آخرین وضعیت موکلان خود اظهار بی اطلاعی کرده و گفته بود اجازه دسترسی به جزئیات پرونده آنها را ندارد. به گفته آقای رئیسیان مرجع رسیدگی یعنی شعبه دوم بازپرسی دادسرای امنیت تنها به ذکر اینکه اتهام امنیتی است کفایت کرده‌ است. کیوان مهتدی نیز مدتی قبل از بند ۲۰۹ به بند ۴ زندان اوین منتقل شد.

هرانا پیشتر در گزارش‌هایی به تداوم بازداشت و بلاتکلیفی آنیشا اسداللهی و کیوان مهتدی پرداخته بود.

تا لحظه تنظیم این گزارش، از دلایل بازداشت و اتهامات مطروحه علیه این شهروندان اطلاعی در دست نیست.

آنیشا اسداللهی و کیوان مهتدی پیشتر نیز به واسطه فعالیت های خود سابقه بازداشت و محکومیت داشته اند. خانم اسداللهی، در تاریخ ۱۱ اردیبهشت ماه ۹۸ همزمان با روز جهانی کارگر، در تجمعی که به همین مناسبت برگزار شده بود به همراه تعداد زیادی از فعالان این حوزه بازداشت و به زندان منتقل شد. وی نهایتا توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران، از بابت اتهام اخلال در نظم عمومی به یک سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده و مدت ۶ ماه از دوران محکومیت وی نیز به حالت تعلیق درآمد. او در تاریخ ۱۴ دی ماه ۹۸ پس از احضار به شعبه اجرای احکام دادسرای اوین بازداشت و در تاریخ ۱ بهمن ماه همان سال از زندان اوین آزاد شد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال