گزارشی از آخرین وضعیت منوچهر بختیاری در زندان قزوین

سه شنبه ۲۲ شهریور، ۱۴۰۱-۲۰۲۲-۰۹-۱۳-SOS Iran- منوچهر بختیاری، پدر پویا بختیاری از جان‌باختگان اعتراضات سراسری آبان ۹۸، در زندان قزوین از برقراری تماس تلفنی و ملاقات با خانواده منع شده است. علاوه بر این، آقای بختیاری که از بیماری های متعددی رنج میبرد، از رسیدگی پزشکی مناسب و تخصصی محروم مانده است.به گزارش هرانا، منوچهر بختیاری، زندانی سیاسی تبعیدی دوران محکومیت خود را در زندان قزوین سپری میکند.

یک منبع مطلع در خصوص شرایط این زندانی به هرانا گفت: «آقای بختیاری از تاریخ ۲۹ تیر که به زندان قزوین تبعید شده کماکان از برقراری تماس و ملاقات با خانواده محروم است. منوچهر بختیاری از بیماری های کلیوی، پروستات، فتق و گوارشی رنج میبرد و بهداری زندان صرفا به تجویز چند قرص اکتفا کرده و وی از دسترسی به درمان تخصصی و مناسب محروم است. این موضوع موجب افزایش نگرانی خانواده و نزدیکان او شده است.»

گفتنی است در تاریخ ۲۹ تیرماه امسال، علی شریف زاده وکیل مدافع آقای بختیاری در صفحه شخصی خود از انتقال آقای منوچهر بختیاری به زندان مرکزی قزوین و محرومیت از تماس و ملاقات خبر داده بود.

منوچهر بختیاری در تاریخ ۹ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰، توسط نیروهای امنیتی همراه با ضرب و شتم در منزل شخصی خود واقع در تهران بازداشت شد.

وی نهایتا توسط دادگاه انقلاب به ۳ سال و ۶ ماه حبس، ۲ سال و ۶ ماه تبعید و ۲ سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شده و از بازداشتگاه یکی از نهاد‌های امنیتی به ندامتگاه مرکزی کرج منتقل شد.

آقای بختیاری پیشتر نیز به دلیل فعالیت‌های خود سابقه بازداشت داشته است. وی در تاریخ ۱۸ فروردین‌ماه ۱۴۰۰، در جریان حضور و تجمع در مزار سردار اسعد بختیاری، یکی از مشروطه خواهان ایرانی، در اصفهان، به همراه خانواده برخی از کشته شدگان اعتراضات مردمی و تعدادی از فعالان مدنی بازداشت و مدتی بعد آزاد شد. او همچنین در تاریخ ۲۳ تیرماه سال ۹۹، هنگام بازگشت از کیش به تهران، توسط ماموران امنیتی در فرودگاه بازداشت و در تاریخ ۱۵ آذرماه ۹۹ با تودیع قرار وثیقه آزاد شد.

منوچهر بختیاری، پدر پویا بختیاری اعلام کرد که پسر ۲۷ ساله‌اش در جریان اعتراضات آبان ۹۸ در فاز ۴ مهرشهر کرج به ضرب گلوله کشته شد. به گفتهٔ او، پویا به همراه خواهر و مادرش در دومین روز از اعتراضات مردمی به افزایش قیمت بنزین به راهپیمایی معترضان پیوست که جمجمه‌اش هدف گلوله قرار گرفت و پیش از رسیدن به بیمارستان جان باخت. پویا بختیاری (زاده ۱۹ شهریور ۱۳۷۱ – درگذشتهٔ ۲۵ آبان ۱۳۹۸ در مهرشهر کرج) یکی از کشته‌شدگان اعتراضات سراسری ۱۳۹۸ ایران است

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال