در پی اعتراض به مرگ مهسا امینی؛ زانیار محمدنژاد در تهران بازداشت شد

شنبه ۲۶ شهریور،۱۴۰۱-۲۰۲۲-۰۹-۱۷-SOS Iran-  زانیار محمدنژاد، شهروند ساکن تهران، روز جمعه ۲۵ شهریورماه، در جریان اعتراضات به جان باختن مهسا (ژینا) امینی، در مقابل بیمارستان کسری بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است.به گزارش هرانا، روز جمعه ۲۵ شهریورماه ۱۴۰۱، زانیار محمدنژاد در تهران بازداشت شد.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده آقای محمدنژاد به هرانا گفت: “زانیار در اعتراض به جان باختن مهسا (ژینا) امینی به جمع معترضان حاضر در مقابل ساختمان بیمارستان کسری تهران پیوست. ساعاتی بعد با خانواده اش تماس کوتاهی برقرار کرد و گفت که به همراه چند معترض دیگر توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده و در ماشین ون نیروهای انتظامی در حال انتقال به مکان نامشخصی است. از آن شب تاکنون زانیار هیچ تماس دیگری با افراد نزدیک خود برقرار نکرده و بی خبری از وضعیت وی، منجر به افزایش نگرانی های خانواده آقای محمدنژاد در خصوص سرنوشت فرزندشان شده است.”

زانیار محمدنژاد، ۲۳ ساله، شهروند اهل سنندج و ساکن در تهران است.

در همین رابطه، هرانا روز جمعه ۲۵ شهریور، طی گزارشی از بازداشت لیلا میرغفاری، فعال مدنی در مقابل بیمارستان کسری و انتقال وی به پلیس امنیت تهران خبر داده بود.

مهسا (ژینا) امینی زن جوان ۲۲ ساله اهل سقز واقع در استان کردستان که به تهران سفر کرده بود، روز سه شنبه هفته گذشته در ایستگاه مترو حقانی تهران توسط ماموران پلیس امنیت اخلاقی بازداشت شد. ساعاتی بعد پیکر نیمه جان وی از بازداشتگاه به بخش مراقبت های ویژه بیمارستان کسری منتقل شد و نهایتا روز جمعه ۲۵ شهریورماه ۱۴۰۱، در این بیمارستان جانباخت.

لازم به اشاره است، واکنش ها نسبت به بازداشت مهسا (ژینا) امینی به بهانه مقابله با “بدحجابی” و سپس فوت وی در بیمارستان کسری تهران، کماکان از سوی بسیاری از شهروندان و چهره های شناخته شده ادامه دارد. هرانا روز گذشته با انتشار گزارشی به شرح اجمالی تجمعات اعتراضی شکل گرفته در این راستا و به طبع آن، برخورد خشونت آمیز ماموران انتظامی و بازداشت شمار دیگری از شهروندان پرداخته بود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال