وزارت خارجۀ اتریش بازداشت یک شهروند این کشور در ایران را تأیید کرد

پنجشنبه ۲۸ مهر،۱۴۰۱-۲۰۲۲-۱۰-۲۰-SOS Iran- وزارت امور خارجۀ اتریش، بازداشت یکی از شهروندان خود در ایران را تأیید کرد. وزارت امور خارجۀ اتریش در بیانیۀ خود تأکید کرده است که بازداشت این فرد هیچ ارتباطی با اعتراضات جاری در ایران ندارد.به گزارش ار اف ای، وزارت امور خارجۀ اتریش روز پنج‌شنبه ۲٠ اکتبر/ ۲۸ مهر، طی بیانیه ای اعلام کرد که یکی از شهروندان این کشور در ایران بازداشت شده است.

 در بیانیۀ وزارت خارجۀ اتریش آمده است که «بازداشت این شهروند اتریشی، به اعتراضات جاری در ایران هیچ ارتباطی ندارد».

این بیانیه در ادامه می افزاید: «مقامات ایرانی نیز بازداشت این شهروند اتریشی را تایید کرده‌اند؛ ما از دولت ایران می خواهیم که علت دستگیر شدن او را روشن کنند».

به گزارش خبرگزاری رویترز، در ادامۀ بیانیۀ وزارت امور خارجۀ اتریش آمده است که «بنا به گفتۀ مقامات ایران، این مرد اتریشی به جرمی غیرمرتبط با تظاهراتی که در پی جان باختن مهسا امینی به طور مستمر در ایران در جریان بوده، متهم شده است».

وزارت امور خارجۀ اتریش در عین حال بدون آنکه به نام این شهروند اتریشی بازداشت شده در ایران اشاره کند، در ادامۀ این بیانیه تأکید کرد که «کمک‌های کنسولی به فرد بازداشت شده ارائه خواهد شد.»

خبر بازداشت یک شهروند اتریشی از سوی وزارت خارجۀ این کشور در حالی تأیید شده است که خبرگزاری فارس روز چهارشنبه گزارش داده بود که ۱۴ تبعۀ خارجی از جمله شهروندان افغانستان، اتریش، فرانسه، آمریکا و بریتانیا در جریان اعتراضات اخیر ایران بازداشت شده‌اند.

با این وجود، خبرگزاری فارس هیچگونه اشاره ای به جزئیات و زمان و مکان بازداشت این اتباع خارجی، نکرده است.

این در حالی است که اخیراً ایتالیا، آلمان و فرانسه نیز بازداشت شهروندان خود در ایران را تایید کرده و خواستار آزادی فوری آنها شده اند.

پیش از این، وزارت اطلاعات ایران مدعی شده بود که ۹ تبعه خارجی را در ارتباط با اعتراضات بازداشت کرده است که شامل اتباع آلمان، لهستان، ایتالیا، فرانسه، هلند و سوئد می شوند.

در حالی که اعتراضات مردم ایران در پی جان باختن مهسا امینی دختر جوان اهل سقز، وارد پنجمین هفتۀ خود شده است، مقامات ایران همواره تأکید می کنند که «دشمنان خارجی» مسئول ایجاد «اغتشاش های» اخیر در ایران می باشند.

اخیراً روزنامۀ «جام جم» وابسته به سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، اعلام کرد که یک تبعه کشور آلمان در جریان اعتراضات روز شنبه ۲۳ مهر در اردبیل، بازداشت شده است.

روزنامه جام جم گزارش داد: «این تبعه آلمانی که به عنوان توریست به ایران آمده بود، به دلیل ارتباطات مشکوک با تعدادی از لیدر‌های اغتشاشات اردبیل دستگیر شده است».

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال