‎پایان اعتصاب غذای زندانیان قزل‌حصار

‎یکشنبه, ۲۹ دی ماه ۱۳۹۲ – IranSOS – حامد احمدی، کمال ملایی، جمشید دهقانی و جهانگیر دهقانی پس از ۷۵ روز به اعتصاب غذای خود پایان دادند. به گزارش هرانا، این چهار زندانی اهل سنت قزل‌حصار از تاریخ ۱۳ آبان ماه سال جاری در اعتراض به حکم اعدام که برایشان صادر شده و آن را ناعادلانه میدانند و همچنین عدم رعایت تفکیک جرایم در مورد ایشان دست به اعتصاب غذا زده و مدت ۷۵ روز را در اعتصاب غذا بسر بردند. ایشان در پایان اعتصاب نامه ای نوشته اند که متن کامل آن را در زیر می‌خوانید:

به نام خداوند مهر و عدالت
‎ما زندانیان عقیدتى سیاسى اهل سنت که در زندان قزلحصار محبوس هستیم از ۷۵ روز پیش یعنى از تاریخ ۱۳ آبان ۱۳۹۲ در اعتراض به احکام اعدام صادر شده و همچنین انتقال ما به زندان قزلحصار که زندانى ویژه براى جرایم اجتماعى مثل قاچاق مواد مخدر و قتل است، اعتصاب غذا نموده‌ایم تا بتوانیم صداى خود را به گوش مسؤولان برسانیم.
‎در این راستا شخصیتهاى دینى اهل سنت و فعالان حقوق بشر ایرانى و سازمانهاى بین المللى مثل سازمان عفو بین الملل در مورد وضعیت ما خبر رسانى کردند و به علت وضعیت پر خطر سلامتى ما خواهان فک اعتصاب و رسیدگى به پرونده ما از مسؤولان مربوطه شدند که ما از تمامى آن‌ها تشکر می‌کنیم.
‎در این چند روز اخیر رئیس زندان قزلحصار آقاى سید علی حسینى نزد ما آمد و با دادن قول مساعد براى رسیدگى به پرونده ما و لغو حکم اعدام و خارج کردن ما از زندان قزلحصار و برگرداندن به زندان رجایى شهر از ما خواست که به اعتصاب غذاى خود پایان دهیم.
‎ما هم به علت درخواست مکرر علماى بزرگوار اهل سنت مبنى بر ادامه ندادن اعتصاب غذا و همچنین قول مؤکد رئیس زندان مبنى بر تلاش جدى براى لغو حکم اعدام و همچنین انتقال ما از زندان قزلحصار به زندان رجایى شهر اعلام می‌کنیم که از امروز شنبه ۲۸ دیماه ۱۳۹۲ اعتصاب خود را بعد از ۷۵ روزتمام پایان می‌دهیم و همچنین از پداران و مادران عزیز و مهربانمان که ۲۱ روز تمام است ما را در این اعتصاب همراهى نموده‌اند و همیشه ما را شرمنده محتبهاى خود کرده‌اند می‌خواهیم اعتصاب غذاى خود را پایان دهند.
‎امیدواریم این بار مسؤولین صداى ما را شنیده باشند و براى لغو حکم اعدام و انتقال ما به رجایى شهر سریعا اقدام نمایند.
‎والسلام علیکم زندانیان عقیدتى سیاسى اهل سنت کردستان – زندان قزلحصار
۲۸/ ۱۰/ ۱۳۹۲

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال