اتهام “محاربه”؛ جلسه دادگاه مجیدرضا رهنورد در مشهد برگزار شد

سه شنبه ۰۸ آذر،۱۴۰۱-۲۰۲۲-۱۱-۳۰-SOS Iran- اولین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات مجیدرضا رهنورد، یکی از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری با اتهاماتی همچون “محاربه” در دادگاه انقلاب مشهد برگزار شد. این شهروند به قتل دو نیروی بسیج متهم شده است.به گزارش هرانا، به نقل از میزان، اولین جلسه رسیدگی به اتهامات مجید رهنورد، یکی از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری در دادگاه انقلاب مشهد برگزار شد.

براساس این گزارش، این دادگاه به ریاست قاضی سید هادی منصوری و با حضور نماینده دادستان، متهم و وکیل مدافع وی، اولیای دم و خانواده دو نیروی بسیج جان باخته، جمعی از شهروندان، مسئولان و کارشناسان نهادهای امنیتی برگزار شده است.

آقای رهنورد متهم است که روز پنج شنبه ۲۶ آبان ماه در جریان اعتراضات سراسری، اقدام به قتل حسین زینالزاده و دانیال رضازاده از نیروهای بسیج کرده است.

به گفته دادستان مرکز استان خراسان رضوی، براساس کیفرخواست صادر شده، اتهام مجید رهنورد “محاربه” عنوان شده است.

پیشتر تصاویری از هجوم نیروهای هوادار حکومت به محل سکونت آقای رهنورد و شعارنویسی روی در و دیوار ها و شکستن شیشه ها و ایجاد رعب و وحشت و آزار خانواده و ساکنین ساختمان منتشر شده بود.

در رابطه با اعتراضات سراسری شهریور-آبان ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به جرم بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت معترض به خیابانها آمدند. هرانا با انتشار گزارشی ۲۱۵ صفحه ای به بررسی آماری، تحلیل و جمع بندی از بیست روز نخست اعتراضات (۲۶ شهریور تا ۱۳ مهر ۱۴۰۱) اختصاص داد. در گزارش مذکور علاوه بر تحلیل جغرافیایی و ارائه نقشه و نمودار، هویت ۲۰۰ جان باخته احتمالی از جمله ۱۸ کودک و نوجوان، برآورد از ۵۵۰۰ بازداشت شده به همراه هویت ۵۶۳ تن از شهروندان بازداشت شده، ۱۲۳ دانشجو و ۳۶ روزنامه نگار یا فعال عرصه خبر ارائه شده است. همچنین در کنار بخش های متعدد دیگر، مجموعه کاملی از ۶۹۸ گزارش ویدیویی راستی آزمایی شده به تفکیک زمان و موضوع در این گزارش لحاظ شده است. این گزارش اعتراضات در ۳۴۲ نقطه کشور در تمام استانهای کشور از جمله ۱۰۵ شهر و ۶۸ دانشگاه را بررسی کرده است. برای مطالعه گزارش اینجا را کلیک کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال