قوه قضائیه رژیم ایران: چهار شهروند به اتهام «همکاری اطلاعاتی با اسرائیل و آدم‌ربایی» اعدام شدند

یکشنبه ۱۳ آذر،۱۴۰۱-۲۰۲۲-۱۲-۰۴-SOS Iran- قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران، روز یک‌شنبه ۱۳ آذر، اعلام کرد: چهار نفر به اتهام «همکاری اطلاعاتی با اسرائیل و آدم‌ربایی» بازداشت شدند. بنا بر اعلام خبرگزاری میزان، این افراد در خرداد ماه گذشته بازداشت شده بودند. هفته گذشته، قوه قضائیه جمهوری اسلامی، اعلام کرد: دیوان عالی کشور حکم اعدام این چهار شهروند را تایید کرده است. بر اساس گزارش روز یک‌شنبه ۱۳ آذر خبرگزاری میزان، این افراد، حسین اردوخانزاده، شاهین ایمانی محمودآباد، میلاد اشرفی آتباتان و منوچهر شهبندی بجندی، بنا بر اعلام روابط عمومی کل سپاه پاسداران، اعضا «شبکه‌ای از اراذل و اوباش مرتبط با سرویس اطلاعاتی اسرائیل» بودند. 

همین منبع می‌افزاید: این شبکه با هدایت سرویس اطلاعاتی اسرائیل، «اقدام به سرقت و تخریب اموال شخصی و عمومی، آدم‌ربایی و اخذ اعترافات ساختگی از طریق شبکه اراذل و اوباش» می‌کرد که اعضا آن «با همکاری سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات دستگیر» شدند. 

در رسانه‌های نزدیک به جمهوری اسلامی، ویدیویی از از این منتشر شده بود که آنها اعلام کردند در «ربودن منصور رسولی»، یک مقام ارشد سپاه پاسداران نقش داشتند. 

به گزارش  ار، اف، ای، در گزارش میزان که روز یک‌شنبه ۱۳ آذر منتشر شد، همچنین آمده است: «اعضای این باند، با هدایت افسران اطلاعاتی اسرائیل با تهیه سلاح جنگی اقدام به آدم ربایی کرده و دستمزد خود را بصورت ارز دیجیتال دریافت می‌کردند». 

 بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی قوه قضائیه جمهوری اسلامی، «براساس مفاد موجود در پرونده، متهمان از اراذل و اوباش سابقه‌دار بودند و اعضای اصلی این باند از اینکه سفارش اقدامات خود را از افرادی در خارج از کشور دریافت می‌کردند و در قبال اخذ پول اقدام به بر هم زدن امنیت کشور کرده‌اند، آگاه بود‌ه‌اند». 

قوه قضائیه جمهوری اسلامی، همچنین، اتهاماتی از نوع «اقدامات ضد امنیتی و اخذ دستورالعمل‌های حفاظتی پیرامون تردد، ارتباطات و رعایت ملاحظات امنیتی از افرادی در خارج کشور» را در ارتباط با این افراد مطرح کرده است.

«آسیب به اموال عمومی و خصوصی، تهیه فیلم و عکس از منازل هدف، خرید و فروش اسلحه و آدم ربایی از جمله اقداماتی است که متهمان با دستورات عامل موساد انجام داده و در قبال آن مبالغی دریافت کرده‌اند»، از جمله دیگر اتهامات عنوان شده از سوی قوه قضائیه علیه چهار شهروند اعدام شده است. 

این پرونده، به گزارش خبرگزاری میزان، دارای ۳ متهم دیگر نیز هست که بر اساس جرائمی از جمله «ارتکاب جرم علیه امنیت کشور، معاونت در آدم ربایی و نگهداری سلاح» به ۵ تا ۱۰ سال حبس محکوم شدند.

در روزهای اخیر و در آستانه اعتصاب سراسری روزهای ۱۴ تا ۱۶ خرداد، منابع حقوق بشری نسبت به احتمال صدور و اجراء احکام اعدام برای زندانیان ابراز نگرانی کرده‌اند. 

بازجویی نیروهای موساد از یک مقام سپاه در ایران

سپاه پاسداران، در خرداد ماه گذشته، در اطلاعیه‌ای رسمی از دستگیری کسانی خبر داد که در ارتباط با اسرائیل، دست به «آدم‌ربایی و اخذ اعترافات ساختگی» می‌زده‌اند. 

حدود سه هفته پیش از انتشار این اعلامیه، رسانه‌های خارجی از بوده شدن یک عضو سپاه قدس به نام منصور رسولی خبر داده بودند.

بر اساس اطلاعیه روابط عمومی کل سپاه پاسداران، که در روز یک‌شنبه اول خرداد منتشر شد، اعضای «شبکه‌ای از اراذل و اوباش مرتبط با سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی» (اسرائیل) دستگیر شده‌اند. در اطلاعیه تاکید شده که دستگیری‌ها بطور مشترک توسط سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات انجام گرفته است.در آن زمان نهادهای مرتبط در جمهوری اسلامی از ذکر جزئیات خودداری کردند و فقط توضیح دادند که این شبکه با هدایت سرویس اطلاعاتی اسرائیل، «اقدام به سرقت و تخریب اموال شخصی و عمومی، آدم‌ربایی و اخذ اعترافات ساختگی از طریق شبکه اراذل و اوباش می‌نمود».

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال