‎تعویق ۶ ماه حقوق کارگران و احتمال تعطیلی کارخانه «صفائیه گلشن»

‎دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۲ – IranSOS – کارگران کارخانه فرآوری سولفات سدیم «صفائیه گلشن» شش ماه حقوق و دستمزد دریافت نکرده‌اند.
یکی از کارگران این واحد تولدی در خراسان جنوبی با اعلام این خبر به ایلنا گفت: علاوه بر تأخیر ۶ ماهه در پرداخت حقوق، ۳۵ نفر از کارگران «صفائیه گلشن» طی دو سال گذشته بیکار شده‌اند. این کارگر که نخواست نامش فاش شود، تعداد کارگران باقی مانده در این کارخانه را ۲۰ نفر اعلام کرد و گفت: این کارخانه که هم اکنون با حداقل نیروی کار به تولید ادامه می‌دهد، در آستانه تعطیلی قرار دارد.

یک مقام کارفرمایی در کارخانه فرآوری سولفات سدیم «صفائیه گلشن» نیز با تأیید تاخیر ۶ ماهه در پرداخت حقوق کارگران، دلیل انباشته شدن معوقات حقوقی کارگران را کمبود منابع مالی عنوان کرد.
‎«محمد صفوی» مدیر مالی و اداری کارخانه صفائیه گلشن از احتمال تعطیلی کارخانه تا پایان سال خبر داد و درباره تعویق حقوق کارگران توضیح داد: حقوق یک ماه کارگران در اواسط سال ۹۰ بابت تامین سوخت کارخانه هزینه شد و مابقی معوقات مربوط به انباشته شدن تاخیر ماهانه در پرداخت حقوق کارگران است که در طول دو سال به مرور به پنج ماه رسیده است.

او درباره تعدیل نیروی کار این کارخانه گفت: در سال ۹۰ بعد از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها و حذف یارانه‌های واحد‌های تولید ناچار شدیم ۳۵ نفر از کارگران خود را به دلیل افزایش مشکلات مالی تعدیل کنیم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال