اجرای حکم اعدام سه زندانی در زندان قزلحصار کرج

چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت، ۱۴۰۲-۲۰۲۳-۰۵-۱۰-SOS Iran- سحرگاه امروز چهارشنبه بیستم اردیبهشت ماه، حکم سه زندانی که پیشتر از بابت اتهامات مرتبط با مواد مخدر به اعدام محکوم شده بودند، در زندان قزلحصار کرج به اجرا درآمد. همچنین کماکان پنج زندانی محکوم به اعدام دیگر، در سلول های انفرادی این زندان بسر میبرند.به گزارش هرانا، امروز چهارشنبه بیستم اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، سه زندانی در زندان قزلحصار کرج اعدام شدند.

هویت این زندانیان “حسین پنجک و عبدالحسین امامی مقدم و بابک آقایی” توسط هرانا احراز شده است. یک منبع مطلع به هرانا گفت: “آقای مرادی از ۱۷ سال پیش، آقای پنجک از ۹ سال پیش و آقای آقایی از ۸ سال پیش در این زندان محبوس بودند.”

این زندانیان از بابت اتهامات مرتبط با مواد مخدر بازداشت و توسط مراجع قضایی به اعدام محکوم شده بودند.

روز سه شنبه نوزدهم اردیبهشت ماه، انتقال هشت زندانی به سلول های انفرادی زندان قزلحصار کرج جهت اجرای حکم اعدام توسط هرانا اطلاع رسانی شد.

لازم به ذکر است، کماکان پنج زندانی دیگر جهت اجرای حکم اعدام در سلول های انفرادی این زندان بسر میبرند.

روز جاری خبرگزاری میزان از اعدام این سه زندانی تحت عنوان “اعضای باند پنجک بزرگ‌ترین کارتل توزیع کوکایین” خبر داد.

بر اساس گزارش سالانه مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در سال ۲۰۲۲، تعداد ۴۵۷ گزارش به ثبت رسیده است، که شامل محکومیت ۹۲ نفر به اعدام، از جمله محکومیت ۶ نفر در ملاعام و اجرای حکم اعدام ۵۶۵ نفر است. از این میزان ۲ حکم اعدام در ملاعام صورت گرفته است. همچنین ۵ فرد که در زمان ارتکاب جرم انتسابی کمتر از ۱۸ سال سن داشته اند و در اصطلاح حقوقی آنها را کودک-مجرم می خوانند نیز در میان اعدام شدگان امسال قرار داشتند..

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال