سه زندانی در زندان رجایی شهر کرج اعدام شدند

چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت، ۱۴۰۲-۲۰۲۳-۰۵-۱۰-SOS Iran- سحرگاه امروز چهارشنبه بیستم اردیبهشت، حکم سه زندانی که دو تن از آنان پیشتر از بابت اتهام قتل و دیگری از بابت اتهام “تجاوز به عنف” به اعدام محکوم شده بودند در زندان رجایی شهر کرج به اجرا درآمد.

به گزارش هرانا به نقل از رکنا، سحرگاه امروز چهارشنبه بیستم اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، سه زندانی در زندان رجایی شهر کرج اعدام شدند.

بر اساس این گزارش، یکی از زندانیان اعدام شده، پیشتر از بابت اتهام قتل در تیرماه ۱۳۹۹ به اعدام محکوم شده بود. دومین فرد متهم بود که در زمستان ۱۳۹۴ در جریان نزاع دسته جمعی در جنوب تهران فردی را به قتل رسانده و حکم اعدام او، پس از هشت سال به اجرا درآمد. سومین زندانی اعدام شده، چند سال قبل از بابت اتهام “تجاوز به عنف” به اعدام محکوم شده بود.

در این گزارش به هویت این افراد اشاره ای نشده است.

گفتنی است، طی روزهای اخیر اجرای احکام اعدام در زندان های ایران، روندی افزایشی داشته است. هرانا در گزارشی اعلام کرد که حدفاصل هشت اردیبهشت تا نوزدهم اردیبهشت ماه سال جاری، دستکم پنجاه و هفت زندانی از بابت اتهامات مرتبط با مواد مخدر، افساد فی الارض، سب النبی و قتل، در زندان های مختلف کشور اعدام شدند.

بر اساس گزارش سالانه مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در سال ۲۰۲۲، تعداد ۴۵۷ گزارش به ثبت رسیده است، که شامل محکومیت ۹۲ نفر به اعدام، از جمله محکومیت ۶ نفر در ملاعام و اجرای حکم اعدام ۵۶۵ نفر است. از این میزان ۲ حکم اعدام در ملاعام صورت گرفته است. همچنین ۵ فرد که در زمان ارتکاب جرم انتسابی کمتر از ۱۸ سال سن داشته اند و در اصطلاح حقوقی آنها را کودک-مجرم می خوانند نیز در میان اعدام شدگان امسال قرار داشتند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال