دو زندانی در کرج و کرمان اعدام شدند

چهارشنبه ۰۳ آبان، ۱۴۰۲-۲۰۲۳-۱۰-۲۵-SOS Iran- حکم دو زندانی که پیشتر از بابت اتهامات مرتبط با مواد مخدر به اعدام محکوم شده بودند، در ندامتگاه مرکزی کرج و زندان کرمان به اجرا در آمد.

به گزارش هرانا به نقل از سازمان حقوق بشر ایران، سحرگاه روز یکشنبه سی ام مهر ۱۴۰۲، یک زندانی در ندامتگاه مرکزی کرج اعدام شد.

هویت وی، “داوود حیدری، چهل و نه ساله و اهل شمیران” گزارش شده است.

بر اساس این گزارش، آقای حیدری پیشتر از بابت اتهامات مرتبط با مواد مخدر بازداشت و سپس توسط مرجع قضایی به اعدام محکوم شده بود.

اجرای حکم اعدام یک زندانی در زندان کرمان

به گزارش حال وش، سحرگاه امروز چهارشنبه سوم آبان ماه، حکم یک زندانی که پیشتر از بابت اتهامات مرتبط با مواد مخدر به اعدام محکوم شده بود، در زندان کرمان به اجرا در آمد.

هویت وی “حیات الله عیدوزهی (براهویی)، سی ساله، فرزند محمد گل، مجرد و اهل زاهدان” گزارش شده است.

بر اساس این گزارش، آقای براهویی در سال ۱۳۹۷ از بابت اتهام مرتبط با مواد مخدر در کرمان بازداشت و سپس توسط دادگاه انقلاب این شهر به اعدام محکوم شده بود.

در این گزارش آمده است، آقای براهویی روز دوشنبه یکم آبان ماه جهت اجرای حکم اعدام به یکی از سلول های انفرادی زندان زاهدان منتقل شده بود. وی روز گذشته برای آخرین بار با خانواده خود ملاقات داشته است.

بر اساس گزارش سالانه مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در سال ۲۰۲۳، دستکم ۶۵۹ شهروند از جمله ۱۷ زن و یک کودک-مجرم اعدام شدند که در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته، حدود ۲۴ درصد افزایش داشته است. از میان اعدام شدگان، اعدام هفت نفر در ملا عام صورت گرفته است. همچنین طی تاریخ مذکور ۱۶۴ نفر به اعدام محکوم شده اند، که از این تعداد ۲ نفر به اعدام در ملاعام محکوم شدند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال