‎«ماده مخدر “بی تی” در بین دانش آموزان جولان می‌دهد.»

‎پنجشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۲- IranSOS – پدران و مادران باید بشدت مواظب باشند. پان پراگ (بی تی BT) نام محصولی است خطرناک، اما بسیار ارزان که در بسته‌های سبزرنگ و به قیمت کم‌تر از ۵۰۰ تومان حتی در برخی سوپرمارکت‌ها نیز یافت می‌شود. محصول کشور هندوستان است که مخدرهای مشابه آن نیز در پاکستان و افغانستان تولید می‌شوند و دقیقاً همانند مخدر ناس، از طریق بزاق دهان مصرف می‌شود.

به گزارش ایسنا،‌ روزنامه جمهوری اسلامی با انتشار مطلب فوق، نوشت: هر چند پیش‌تر برخی رسانه‌ها اشاره‌ای به این قبیل ماده مخدر داشتند؛ اما به دلیل برخی کم توجهی‌ها هنوز این مخدر ارزان قیمت برای عمده مردم و جوانان ناشناخته است. مواد اولیه این محصول خطرناک، تنباکو، آهک، خاکستر، ادویه‌های معطر، ساخارین (ماده بسیار سرطان‌زا) و برای افزایش قدرت نشئه‌گی و سرخوشی ترکیبات مخدر و یا توهم‌زایی چون تریاک و حشیش و ترکیبات شیمیایی دیگر چون آرسنیک، منیزیم، سرب و حتی داروهای روان گردان از قبیل اکستازی گزارش شده است.
‎بزرگ‌ترین فاجعه این مخدر ویران‌گر که در بسته‌بندی‌های بسیار شیک و با طعم انواع میوه‌ها وجود دارد این است که اگر تریاک و حتی کراک و هروئین و سایر مواد مخدر سنتی و صنعتی، قشر بزرگ سال، جوان و یا حتی نوجوانان را مورد هجمه قرار داده‌اند، این سرطان بی‌صدا نوک پیکان شومش را به سمت دانش‌آموزان خردسال نشانه رفته است و گویا قصد دارد تمام جامعه را شخم بزند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال