کارگران اخراجی کاشی سمند علیه کارفرما شکایت کردند

‎چهارشنبه٬ ۱۴ اسفند ماه ۱۳۹۲ -IranSOS- نماینده کارگران اخراجی کارخانه «کاشی سمند» از شکایت این کارگران به اداره کار سمنان برای دریافت حقوق معوفه ۹ ماه گذشته خود، خبر داد. این کارگر که نخواست نامش فاش شود به ایلنا گفت: کارفرمای کارخانه کاشی سمند که از دو ماه پیش به دلیل کمبود منابع مالی تولید را در این کارخانه متوقف کرده است، بدون پرداخت مطالبات ۹ ماه گذشته کارگران آنان را اخراج کرده است.

او با بیان اینکه کارگران بیکار شده با طرح شکایت به اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی استان سمنان پی‌گیر مطالبات معوقه خود شده‌اند، اظهار داشت: کارگران این کارخانه در حال حاضر بیکارند و برای دریافت مطالبات خود چاره‌ای جز طرح شکایت در اداره کار ندارند.
‎به گفته این کارگر، کارفرما هر ماه به کارگران قول می‌داد که معوقات حقوقی آنان را پرداخت کند، اما متاسفانه با گذشت ۹ ماه نه تنها حقوق و بیمه کارگران برقرار نشد بلکه آنان شغل‌شان را نیز از دست دادند.
‎او در مورد پیشینه مشکلات تولید در کارخانه کاشی سمند گفت: این کارخانه که در گذشته توانایی تولید روزانه ۱۴ هزار متر کاشی را داشت، طی یکسال گذشته دچار رکود در تولید شده است.
‎رئیس اداره کار: مطالبات کارگران سمند قابل وصول است
‎در همین رابطه، رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی استان سمنان در پاسخ به ایلنا گفت: پس از طرح شکایت، در مرحله اول این کارگران طبق قانون مشمول دریافت مستمری بیمه بیکاری شده‌اند.
‎«اسماعیل غنیان» توضیح داد: تا کنون جلساتی را برای پی‌گیری مطالبات کارگران کارخانه کاشی سمند با سایر مسئولان دستگاهای اجرایی استان برگزار کرده‌ایم و این موضوع همچنان از سوی اداره کار قابلیت پی‌گیری دارد.
‎او در بخش پایانی سخنان خود در خصوص سرنوشت کارگران کاشی سمند و پرداخت مطالبات معوقه آنان از سوی کارفرما گفت: مطالبات کارگران کاشی سمند قطعا قابل وصول است و آرای صادره برای کارگران قابلیت اجرایی دارد.
‎به گفته وی در صورت تامین نشدن معوقات مالی کارگران از سوی کارفرما، کارگران می‌توانند از طریق مراجع قضایی با فروش دارایی‌های این کارخانه، مطالبات خود را وصول کنند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال