احضار سه زندانی عقیدتی اهل سنت به دادگاه انقلاب كرج

دوشنبه ۲۵ فرودین ۱۳۹۳ -IranSOS- پس از چهار سال بلاتكلیفی، امروز یک‌شنبه ۲۴ فروردین ماه، سه زندانی عقیدتی اهل سنت كُرد به شعبه ٩ دادگاه كرج احضار و دادگاهی شدند. به گزارش خبرگزاری دیدبان حقوق بشر کردستان٬ یک‌شنبه ۲۴ فروردین‌ماه ۱۳۹۳، انور خضری، كامران شیخه و خسرو بشارت سه زندانی عقیدتی اهل سنت كُرد که حدود چهار سال و نیم در بلاتکلیفی به‌سر می‌برند، به شعبه ٩ دادگاه انقلاب كرج احضار و دادگاهی شدند.

این سه‌ زندانی عقیدتی اهل سنت می‌گویند که اتهام انتسابی به آنها یعنی محاربه از طریق هواداری از گروه‌های سلفی، واهی و بی‌اساس بوده و چند بار دیگر نیز از آن تبرئه شده‌اند.
گفته می‌شود آنها مورد فشار قرار گرفته‌اند تا آنچه را اطلاعات دیکته کرده است قبول کنند، ولی آنها خود را از این اتهامات مبرا دانسته و امروز نیز در دادگاه بر بی‌گناهی خود تاکید كردند.
انور خضری، خسرو بشارت و کامران شیخه به همراه قاسم آبسته، فرهاد سلیمی ،ایوب کریمی و سید داود عبداللهی در ۱۹ بهمن‌ماه ۱۳۸۸، توسط نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت شده‌اند.
گفتنی است این ۷ زندانی عقیدتی پس از دستگیری، به سلول‌های انفرادی در اداره اطلاعات ارومیه منتقل و ۸ ماه در این بازداشتگاه نگهداری شدند. آنها سپس به زندان اوین منتقل و مدت ۶ ماه را در سلول‌های انفرادی بند ۲۴۰ و ۲۰۹ اوین به‌سر بردند. این ۷ زندانی اهل سنت پس از تحمل ۶ ماه حبس انفرادی در زندان اوین، به بند ۳۵۰ این زندان منتقل و بعد از گذشت ۲۰ روز نیز در ۲۵ فروردین‌ماه ۱۳۹۱، به زندان رجایی شهر کرج منتقل شدند.

خبرگزاری ديدبان حقوق بشر کردستان

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال