دادگاه انقلاب و اداره اطلاعات مریوان از آزادی عدنان رشیدی سر باز می‌زنند

یکشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۳ -IranSOS- عدنان رشیدی زندانی سیاسی کُرد در زندان مریوان، در وضعیت وخیم جسمی به‌سر می‌برد؛ با این وجود دادگاه انقلاب و اداره اطلاعات این شهر از آزادی وی سر باز می‌زنند. به گزارش مرکزاطلاع رسانی انسانیت٬ زندانی سیاسی عدنان رشیدی با توجه به امراض و بیماری‌های متعدد در وضعیت وخیم جسمی در زندان مریوان است؛ دادگاه انقلاب این شهر به بهانه ثبت نشدن اسم زندانی در تمامی ۸ سال حبسش در پرونده‌های دادگاه انقلاب، از دادن آزادی مشروط به وی ممانعت می‌کند.

به گفته وکیلی که نخواست نامش فاش شود، چندین سال پیش حکم عدنان رشیدی در دیوان عالی کشور لغو شده و محکومیت وی به ۳ سال حبس تعزیری تبدیل شده است.
گفته می‌شود در هنگام دریافت نامه ارسالی دیوان عالی کشور، وکیل مذکور نیز در دفتر دادگاه انقلاب مریوان حضور داشته است.
زمانی که خانواده این زندانی سیاسی همچنان پیگیر وضعیت فرزندشان بوده‌اند، مراجع قضایی اظهار بی‌اطلاعی کرده و تاکنون جوابگو نبوده‌اند.
این تلاش‌های خانواده در حالی است که از سوی دادگاه انقلاب و اداره اطلاعات مریوان، همچنان از آزادی این زندانی سیاسی ممانعت به عمل می‌آید.
گفتنی است عدنان رشیدی در اسفندماه ١٣٨۴، از سوی نیروهای امنیتی شهرستان مریوان بازداشت و ۴ ماه را در سلول‌های اطلاعات مریوان و سنندج گذراند. وی در کم‌تر از ۱۰ دقیقه از سوی دادگاه انقلاب مریوان، در حالی که اجازه اختیار وکیل به وی داده نشده بود، به ١٢ سال حبس تعزیری و تبعید به زندان ایذه خوزستان و ۵ سال تبعید از ایذه به مهریز یزد محکوم شد.
این زندانی سیاسی کُرد به‌دلیل اعتراض به حکم ناعادلانه خود در شهریورماه ١٣٨۶، اقدام به اعتصاب غذا نمود و پس از نزدیک به ۵٠ روز به اعتصاب خود پایان داد. در همان زمان در دادگاه تجدیدنظر استان کردستان نیز، مجازات تبعید زندان و تبعید ایذه وی برداشته شد و محکومیتش به همان ١٢سال حبس تعزیری باقی ماند.
گفتنی است که عدنان رشیدی این زندانی سیاسی کُرد، در دوران محکومیت به بیماری‌های متعددی از جمله دیابت، روماتیسم قلبی، ضعف بینایی، فلج تمام اعضای بدن به شکل ادواری، اختلال در سیستم اعصاب “مغز و اعصاب” و همچنین عمل جراحی باز روده دچار شده و هنگامی که به دلیل بیماری‌ها، بارها به مسوولین زندان اعلام کرده بود که باید تحت مداوای اساسی قرار گیرد، همواره از سوی مسوولان زندان مورد بی‌توجهی قرار گرفته است.
این زندانی سیاسی کُرد در سال ۱۳۹۲، دچار فلج تمام اعضای بدن شد و در طول دو سال گذشته، به مدت ۶ ماه از سوی زندان، برای مداوا در بیمارستان‌های بوعلی و فجر مریوان، توحید و قدس سنندج و کلینیک‌های پزشکی در تهران، بستری و همواره تحت درمان پزشک قرار داشته است.
با توجه به وضعیت وخیم جسمی و روانی این زندانی سیاسی در زندان مریوان، چند بار کمیسیون پزشکی قانونی استان کردستان اعلام کرده که این زندانی توانایی تحمل حبس را ندارد؛ ولی با وجود مجموعه این شرایط، درخواست آزادی مشروط این زندانی سیاسی از طرف مقامات قضایی استان کردستان رد شده است.
شایان ذکر است که این زندانی سیاسی در هشتمین سال حبس خود به‌سر می‌برد.

http://www.hro-kurd.net

‎مرکزاطلاع رسانی انسانیت
‎وابسته به سازمان دفاع از حقوق بشرکردستان
email:
prmmkkurd1@gmail.com

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال