ممانعت از انتقال زندانی سیاسی کُرد به بیمارستان، برای نپوشیدن لباس فرم زندان

دوشنبه٬ ۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ -IranSOS- علی مرادی زندانی سیاسی کُرد به بیمارستان منتقل نشد؛ ماموران امنیتی به دلیل امتناع از پوشیدن لباس فرم زندان از انتقال و درمان وی سر باز زدند. به گزارش مرکز اطلاع رسانی انسانیت٬  ماموران امنیتی زندان میناب، روز شنبه ۳۰ فروردین‌ماه ۱۳۹۳، از انتقال علی مرادی زندانی سیاسی کُرد به بیمارستان و درمان وی، به دلیل امتناع از پوشیدن لباس فرم زندان جلوگیری کردند. علی مرادی زندانی سیاسی کُرد پس از چندین ماه درخواست‌های مکرر برای درمان، موفق به کسب موافقت قاضی ناظر بر زندان و جلب رضایت دادستان شهرستان میناب شده بود.

قرار بود که این زندانی سیاسی برای انجام مراحل درمانی، رسیدگی و همچنین آزمایش قلب به یکی از بیمارستان‌های خارج از زندان منتقل شود.
گفته می‌شود علی مرادی در زمان انتقال به بیمارستان، به دلیل اعتراض به پوشش اجباری لباس فرم زندانی و امتناع از پوشیدن این لباس، از سوی ماموران زندان به زندان برگردانده شده و به این ترتیب موفق به بستری در بیمارستان و آزمایش‌های پزشکی نشد.
زندانیان سیاسی دیگری از جمله لقمان مرادی زندانی سیاسی محکوم به اعدام در زندان رجایی شهر، در مقابل اصرار ماموران و مسوولان بخش انتقال زندانیان به خارج از زندان برای پوشیدن لباس فرم زندان به عنوان پیش‌شرطی برای انتقال به خارج از زندان برای مداوای پزشکی مقاومت کرده و با سر باز زدن از انتقال و درمان آنها و در مواردی نیز مورد ضرب و شتم و برخوردهای فیزیکی خشن ماموران بخش موسوم به “بخش بدرقه” قرار گرفته‌اند.
علی مرادی طی روزهای اخیر بارها در مورد وضعيت نامناسب جسمانی خود به مسوولان زندان تذكر داده بود؛ ولی هيچ‌يك از مسوولان برای درمان و انتقال وی اقدامی نكرده‌اند.
گفتنی است علی مرادی در اواخر بهمن‌ماه ۱۳۸۲، در روستای کانی‌دینار از توابع مریوان در استان کردستان، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به اتهام محاربه از طریق عضویت در یکی از احزاب کُرد، به ۳۰ سال حبس و تبعید به زندان میناب محکوم شد. وی در زندان دچار ناراحتی قلبی شد و در این چند سال بارها به علت حمله شدید قلبی به بهداری زندان و یا مراکز خارج از زندان منتقل شده است.
این زندانی سیاسی کُرد در ۱۳ مهرماه ۱۳۸۶، به دلیل حمله شدید قلبی به زندان ابولفضل بندرعباس منتقل و بعد از معاینه‌های پزشکان متخصص از جمله دکتر مجید نصیری و دکتر علی شابان، تشخیص داده شد که وی نباید در زندان نگهداری شود.
علی مرادی پیش‌تر در سال ۱۳۷۷ نیز به اتهام همکاری با احزاب کُرد مخالف حکومت دستگیر شده و ۵ سال را نیز در زندان میناب گذرانده بود.
هم‌اکنون این زندانی سیاسی کُرد به دلیل نارحتی قلبی در وضعیت وخیمی به‌سر می‌برد و با توجه به امکانات محدود بهداری زندان مرکزی میناب برای معالجه زندانیان، وی نیاز فوری به اعزام به یکی از بیمارستان‌های خارج از زندان دارد.

http://www.hro-kurd.net

‎مرکزاطلاع رسانی انسانیت
‎وابسته به سازمان دفاع از حقوق بشرکردستان
email:
prmmkkurd1@gmail.com

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال