‎بسیاری از کودکان کار خرید و فروش می‌شوند

سه شنبه  ۱۷ تیر ۱۳۹۳-۲۰۱۴-۰۷-۰۸-IranSOS- یک عضو شورای شهر کرمانشاه معتقد است: بسیاری از کودکان کار استثمار و خرید و فروش می‌شوند سید حجت الله موسوی اجاق در گفت و گو با (ایسنا)، منطقه کرمانشاه، اظهار کرد: متاسفانه در کرمانشاه کودکان کار به میزان قابل توجهی دیده می‌شوند و آسیب‌های اجتماعی فراوانی در کمین آنها است.

وی حاشیه نشینی، فقر خانواده، بدسرپرستی و تامین معیشت خانواده را از مهم‌ترین دلایل کار کردن کودکان دانست و افزود: برخی از والدین معتاد برای تامین خرج مواد مخدرشان فرزند خود را یکسال می‌فروشند.
‎این عضو شورای شهر کرمانشاه با بیان اینکه کودکان کار در دسته‌های مختلف قرار دارند، یادآوری کرد: تنها بخشی از این کودکان برای نیازهای مالی و امرار معاش کار می‌کنند.
‎موسوی اجاق از آسیب‌ها و پیامدهای افزایش کودکان کار یاد کرد و افزود: آسیب‌های ناشی از کودکان کار ۱۰ سال دیگر مشخص می‌شود.
‎وی زشت شدن چهره شهر را از جمله پیامدهای کودکان کار خواند و تصریح کرد: این کودکان در آینده به افرادی ناهنجار تبدیل می‌شوند و آسیب‌های فراوانی برای جامعه در پی دارند.
‎به گفته این عضو شورای شهر کرمانشاه، اگر جلوی کودکان کار گرفته نشود، این معضل نیز مانند متکدیان گسترش خواهد یافت.
‎موسوی اجاق کودکان کار را یک موضوع بین بخشی دانست که ساماندهی آن نیازمند همکاری بخش های مختلفی است.
‎وی تاکید کرد: باید فرمانداری کرمانشاه به عنوان متولی اصلی ساماندهی کودکان کار تعیین شود و سایر دستگاه‌ها را هماهنگ کند.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال