‎اعتصاب کارگران کوشک بافق به چهارمین روز کشیده شد

سه شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۳-۲۰۱۴-۱۲-۰۹-IraanSOS- اعتصاب بیش از ۲۵۰ نفر از کارگران معدن کوشک بافق به چهارمین روز کشیده شد. بیش از ۲۵۰ کارگر معدن کوشک بافق که طی سه روز گذشته نسبت به محقق نشدن مطالبات صنفی‌شان معترض بودند، به دلیل آنچه «بی‌توجهی کارفرما به دلایل اعتراض‌شان طی سه روز گذشته» می‌خوانند، برای چهارمین روز پیاپی دست از کار کشیدند. یکی از فعالین کارگری این معدن درباره اعتراض امروز گفت: با وجود واریز ۱ ماه از ۹۰ روز حقوق معوقه، به دلیل عدم رسیدگی به مابقی خواسته‌های کارگران آن‌ها حاضر نیستند سرکارشان بازگردند.

گفت: به دلیل بی‌توجهی کارفرما نسبت به خواسته‌های به حق کارگران تا زمان روشن شدن وضعیت دست از کار کشیده‌ایم.
‎ایلنا روز گذشته گزارش داده بود «اصغر دشت آبادی» رییس اداره کار شهرستان بافق با حضور در جمع اعتصاب کنندگان، اعتراض صنفی آنان را غیرقانونی خواند و از آن‌ها خواست در صورتیکه می‌خواهند به خواسته‌هایشان ترتیب اثر داده شود باید مجددا به کار برگردند.
‎همچننین رییس اداره کار شهرستان بافق در گفتگویی با ایلنا، با اشاره به اینکه کارگران باید از طرق قانونی مطالباتشان را پیگیری کنند، اعتصاب صنفی کارگران را اخلال در امور نامید و گفت: اگرچه اعتراض تحت شرایط خاص حق قانونی کارگر است اما در هیچ جای قانون کار بحث اعتصاب پیش بینی نشده است و هر عملی که منجر به اخلال در امور شود پسندیده نیست و باید سریعا به آن خاتمه داد.
‎این در حالی است که کارگران اعتصابی همچنان بر حقوق صنفی شان پافشاری می‌کنند و خواستار تحقق مطالباتشان هستند. از جملهٔ خواسته‌های کارگران معدن کوشک بافق، نظم در پرداخت حقوق و مزایا با اولویت در نظر گرفتن شرایط سختی کار در برخی واحد‌های این معدن چون بخش زیر زمین و تجهیز و ایمن سازی شرایط کار  و همچنین اجرای طرح طبقه بندی مشاغل عنوان شده است.
‎گفته می‌شود بیش از ۹۵ درصد کارگران این معدن قراردادی هستند و به دلیل آنچه سابقهٔ کارفرما در بی‌توجهی به وضعیت کارگران می‌خوانند از حداقل امنیت شغلی برخوردارند.
‎لازم به ذکر است معدن سرب و روی کوشک بافق با بیش از ۳۵۰ کارگر در در فاصله ۱۶۵ کیلومتری شرق یزد و ۴۵ کیلومتری شمال شرق شهرستان بافق واقع شده است،

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال