نجات دو زندانی از اعدام طی سال جاری در رامیان

سه شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۶-۲۰۱۷-۰۴-۱۸-IranSOS ابراهیم نیا روشن دادستان رامیان گفت که دومین محکوم به قصاص در سال ۹۶ با رضایت اولیای دم بخشیده شد، این فرد ۶ سال پیش در جریان مشاجره خانوادگی نتوانست خشم خود را کنترل کند و پدرش را با ضربات چاقو کشت.

به گزارش هرانا به نقل از میزان، ابراهیم نیا روشن دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رامیان از توابع استان گلستان، از بخشش سومین محکوم به قصاص در سال ۹۶ با رضایت اولیای دم خبرداد و گفت: “این فرد ۶ سال پیش در جریان مشاجره خانوادگی نتوانست خشم خود را کنترل کند و پدرش را با ضربات چاقو کشت”.

وی افزود: “پس از بررسی پرونده و به درخواست اولیای دم حکم قصاص این فرد صادر شد و پس از تایید حکم در دیوان عالی کشور، مقدمات اجرای حکم فراهم شده بود که  با پا درمیانی دادستانی و یکی از خیران گنبدی، خواهران و برادران این فرد که اولیای دم محسوب می‌شدند از اجرای حکم قصاص منصرف شدند و او را بخشیدند”.

ابراهیم نیا روشن با بیان این که این فرد، دومین محکوم به قصاص است که از ابتدای امسال تاکنون در شهرستان رامیان، اولیای دم با بخشش خود زندگی دوباره به او بخشیدند.

به گفته وی،  پرونده نخست نیز که هفته گذشته با رضایت اولیای دم ختم به خیر شد، قتل حین مشاجره خانوادگی بود.

ابراهیم نیا روشن گفت: “امیدواریم با بالا رفتن آستانه تحمل افراد و فراگیری مهارت‌های کنترل خشم، شاهد قتل های خانوادگی در استان نباشیم”. 

سال گذشته نیز با گذشت خانواده های شاکیان و پادرمیانی اعضای شورای حل اختلاف استان گلستان۱۳۲ زندانی جرایم غیر عمد آزاد شدند و ۷ زندانی محکوم قصاص نیز از طناب دار رهایی یافتند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال