دستکم ۹ تجمع اعتراضی برگزار شد

پنجشنبه ۱۳ دیماه٬ ۱۳۹۷-۲۰۱۹-۰۱-۰۳-IranSOS- طی روز گذشته و امروز، جمعی از بازنشستگان لشکری و کشوری و تامین اجتماعی مقابل مجلس شورای اسلامی، جمعی از کشاورزان استان ‎اصفهان در حوالی پل خواجو، جمعی از بازنشستگان کشوری مشهد، جمعی از کارگران خدماتی نیشابور و خانواده هایشان، جمعی از کارگران کارخانه «اگزوز خودرو» خراسان واقع در شهرستان نیشابور، جمعی از دانشجویان، کارگران و طلاب، مقابل سازمان خصوصی‌سازی، جمعی از کارگران و کارکنان بیمارستان امام خمینی کرج، جمعی از کارکنان موسسه اعتباری وحدت اهواز مقابل استانداری خوزستان و جمعی از کارگران خدمات شهری شهرداری سربندر در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

به گزارش هرانا به نقل از ایلنا، صبح امروز چهارشنبه ۱۲ دیماه ۹۷، جمعی از بازنشستگان لشکری و کشوری و تامین اجتماعی مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند و خواستار پرداخت مطالباتشان شدند.

تجمع‌کنندگان با تاکید بر ضرورت همسان‌سازی حقوقشان از وضعیت بودجه سال ۹۸ انتقاد داشته و نگرانی خود را ابراز کردند.

آنها چند خواسته مشخص و کلیدی دارند: اجرای دقیق همسان‌سازی و ترمیم عادلانه‌ی مستمری‌ها، بیمه‌ی همگانی کارآمد و مناسب، کمک دولت به صندوق‌های بازنشستگی در معرض بحران و انحلال صندوق‌های بازنشستگی‌ای که نمی‌توانند برای بازنشستگان مثمرثمر باشند.

کارگران، معلمان و پرستاران بازنشسته و همچنین بازنشستگان صندوق فولاد در این تجمع حضور داشتند.

کشاورزان اصفهان در میان تدابیر شدید امنیتی دست به تجمع اعتراضی زدند

به گزارش آفتاب، امروز چهارشنبه ۱۲ دی ماه ۱۳۹۷، جمعی از کشاورزان اصفهان حوالی پل خواجو تجمع کردند.

کشاورزان نسبت به بی‌توجهی مسؤولان اعتراض داشته و خواستار رسیدگی به وضعیتشان و بهبود شرایط اشتغال در اصفهان بودند.

کشاورزان استان ‎اصفهان در دور جدید اعتراضات خود با پایان مهلت ده روزه که برای برای تأمین حق آبه شان به دولت داده بودند، برای یازدهمین روز متوالی، علیرغم حضور گسترده ماموران یگان ویژه و پلیس ضد شورش اقدام به برگزاری تجمع اعتراضی کردند.

این تجمع از بستر خشک زاینده رود در مقابل پل خواجو اصفهان آغاز شد. کشاورزان قصد داشتند به سمت سی و سه پل و استانداری حرکت کنند که با ممانعت نیروهای نظامی مواجه شدند.

کشاورزان شعارهایی از جمله “این‌ همه بی‌عدالتی هرگز ندیده ملتی”، “حتی اگر بمیریم، حق‌آبه را می‌گیریم”، “روحانی دروغگو زاینده‌رود ما کو”، “کشاورز می‌میرد ذلت نمی‌پذیرد”، نیروی انتظامی به هوش باش، زحمتکشیم نه اوباش” سردادند.

یکی از زنان کشاورز اصفهانی در جریان تجمع امروز کشاورزان خطاب به مسئولان گفت: «ما داریم زندگی کاذب میکنیم. تمام زنان در خانه نان میپزند و سبزی پاک میکنند. در خانه دیگران کلفتی میکنند. این درد دل همه زنان کشاورز است. به خدا ما بدبخت شدیم. ما فقیر و بدبخت شدیم. شما را به خدا و پیر و پیغمبر رحم کنید. به مردمی که فقیر شدند رحم کنید. به عالمی که بین جاهلان گمنان است. چرا به داد ما نمیرسید. چرا وقتی میخواهیم حرف بزنیم…».

انتقال بخشی از آب زاینده رود به یزد و عدم تأمین حق آبه کشاورزان باعث شده این کشاورزان در سال‌های گذشته بارها دست به اعتراض بزنند.

همچنین گزارش‌هایی از درگیری نیروهای ضد شورش با معترضان منتشر شده است.

طی روزهای گذشته نیز کشاورزان در استان ‎اصفهان در اعتراض به عدم دریافت حق‌آبه شان اقدام به برگزاری تجمع کرده بودند.

بحران آب در ایران یکی از مسائل عمده محیط‌زیستی محسوب می‌شود و تا به امروز بارها به تنش و درگیری انجامیده است.

پیش‌تر در تاریخ ۳ آذرماه نیز کشاورزان معترض اصفهانی برای بیست و پنجمین بار طی کمتر از یکسال، خط لوله انتقال آب رودخانه زاینده‌رود به یزد را تخریب کردند.

خشکسالی و پروژه‌های مختلف آب از شهرهای مختلف ایران، سال‌هاست که درگیری‌ها و اعتراض‌هایی را در مناطق مختلف کشور ایجاد کرده است. عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور گفته که اگر خشکسالی ادامه پیدا کند پنج سال دیگر «چهره» ایران «از همه نظر تغییر خواهد کرد» و همچنین کشور در ۱۰ سال آینده «با فاجعه‌ای بزرگ مواجه می‌شود». بنا به برخی برآوردها، ایران امسال‌ خشک‌ترین سالش در نیم قرن گذشته را از سر می‌گذراند.

کشاورزان و تراکتورداران در تعدادی از شهرها و روستاهای اصفهان در اعتراض به عملی نشدن وعده‌های مسئولان مبنی بر جاری شدن آب زاینده رود در فصل پاییز و نبود حمایت مادی نیز معترض هستند.

اعتراض به وضعیت آب مورد نیاز جهت کشاورزی در اصفهان از مدتها پیش در جریان است. این اعتراضات از اوایل دهه ۹۰ خورشیدی آغاز شده و در سال‌های اخیر شدت گرفته است.

تجمع بازنشستگان کشوری مشهد مقابل صندوق/چرا صدایمان شنیده نمی‌شود؟!

به گزارش ایلنا، امروز چهارشنبه ۱۲ دی ماه ۱۳۹۷، جمعی از بازنشستگان کشوری مشهد در اعتراض به نواقص لایحه بودجه و نادیده گرفته شدن «همسان‌سازی» مقابل صندوق بازنشستگی در خیابان آبکوه مشهد تجمع اعتراضی برپا کردند.

این معترضان که همزمان با تجمع بازنشستگان تهرانی مقابل مجلس به خیابان آمده‌اند، خواستار افزایش سهم همسان‌سازیِ حقوق بازنشستگان در لایحه بودجه هستند و می‌گویند دولتی‌ها در تنظیم بودجه صدای دادخواهی ما را نشنیده‌اند.

این بازنشستگان از نمایندگان مجلس می‌خواهند در اصلاحاتی که روی بودجه اعمال می‌کنند، سهم همسان‌سازی را بالا ببرند و به مطالبات بازنشستگان توجه کنند.

تجمع اعتراض کارگران خدماتی نیشابور و همسرانشان

به گزارش ایلنا، روز سه‌شنبه ۱۱ دی ماه ۱۳۹۷، در ادامه اعتراضات صنفی کارگران خدماتی ناحیه دو شهرداری نیشابور، شماری از کارگران به همراه همسرانشان به صورت جداگانه در نقاط مختلف شهر نیشابور تجمع اعتراض برپا کردند.

در تجمع نخست، همسران کارگران خدماتی منطقه دو شهرداری نیشابور مقابل ساختمان شهرداری تجمع کردند.

معترضان در این تجمع به بیان مهم‌ترین خواسته‌ها و دغدغه‌های خود پرداخته و خواستار تامین شدن امنیت شغلی همسرانشان شدند که سالها به صورت شبانه‌روزی در نقاط مختلف هم به شهرداری و هم به مردم شهر خدمت کرده‌اند.

از سوی دیگر کارگران خدماتی ناحیه دو شهرداری نیشابور بعد از بی‌نتیجه ماندن اجتماع همسران خود تجمع اعتراضی دیگری را در منطقه مجاور محل کار خود در خیابان بهشتی این شهر برپا کردند.

در مورد مطالبات صنفی کارگران خدماتی ناحیه دو شهر نیشابور نیر گفته می‌شود که تبدیل وضعیت شدن قرارداد کار (از مستقیم به پیمانی) آنها باعث شده است تا شماری از این کارگران طی ده روز گذشته مرتبا تجمع صنفی برپا کنند.

این کارگران می‌گویند که از ابتدای ماه جاری، شهرداری نیشابور وضعیت استخدامی کارگران شاغل در بخش خدماتی این مجموعه را از حالت قرارداد مستقیم به پیمانکاری تغییر داده و در نتیجه امنیت شغلی ما در معرض تهدید قرار گرفته است.

تجمع کارگران اگزوز خودرو در اعتراض به وضعیت کارخانه/۱۵۰ کارگر طی ۴ ماه تعدیل شدند

به گزارش ایلنا، روز سه‌شنبه ۱۱ دی ماه ۱۳۹۷، جمعی از کارگران کارخانه «اگزوز خودرو» خراسان واقع در شهرستان نیشابور در اعتراض به آنچه بی‌توجهی کارفرما به وضعیت شغلی خود و کارخانه می‌خوانند، در محدوده محل کار خود دست به اعتراض صنفی زدند.

افزایش مشکلات کارخانه باعث شده طی ۴ ماه گذشته حدود ۱۵۰ کارگر پیمانکاری شرکت تعدیل شوند. در عین حال میزان تولیدات کارخانه نسبت به قبل کاهش یافته و کارگران نگران امنیت شغلی خود شده‌اند.

این کارگران همچنین می‌گویند؛ کاهش تولیدات کارخانه و بازار فروش سبب شده تا ۳ شیفت‌ کاری کارگران تبدیل به یک شیفت شده که تبعات آن در میزان دستمزد دریافتی کارگران تاثیرگذار بوده است.

طبق اظهارات کارگران؛ هرچند مشکلات مالی کارخانه در یک سال گذشته، تاثیری بر پرداخت مطالبات مزدی کارگران این واحد تولیدی نداشته است اما آنها نگرانند که با ادامه این وضعیت، تمدید قراردادهای چند ماهه آنها با مشکل مواجه شود.

به گفته یکی از کارگران معترض اگزوز خودرو؛ یکی از کارگران به دلیل کاهش شیفت کاری و کسورات بیمه‌ای و بازپرداخت وام در ماه ۵۰۰ هزار تومان دریافت می‌کند و ۳ فرزند دارد.

به گفته وی، یکی دیگر از خواسته‌های کارگران اگزوز خودرو خراسان؛ هم‌ترازی دستمزدشان نسبت به دیگر کارخانه‌های هم گروه تولید قطعات خودرو است.

علی صبوری شرق (معاون مالی و اداری اگزوز خودرو خراسان) با تایید خبر تعدیل تعدادی از کارگران پیمانکاری اگزوز خودرو گفت: “کارگران تعدیلی از کارگران شرکت‌های پیمانکاری زیرمجموعه اگزوز خودرو هستند. تعداد این کارگران پیمانی را دقیق نمی‌دانم اما در چند ماه گذشته بیش از ۷۰ نفر بوده‌اند”.

او افزود: “پیمانکار این کارخانه در عین حال با سایر قطعه‌سازان منطقه طرف قرارداد است. در نتیجه این پیمانکار با قطع همکاری با اگزوز خودرو می‌تواند کارگران مذکور را در جایی دیگر مشغول به کار کند”.

به گزارش مهر، امروز چهارشنبه ۱۲ دی ماه ۱۳۹۷، جمعی از دانشجویان، کارگران و طلاب، مقابل سازمان خصوصی‌سازی در اعتراض به نحوه واگذاری سهام شرکت‌های دولتی و در حمایت از کارگران هفت تپه، فولاد ملی، هپکو، آذرآب و ماشین‌سازی تبریز تجمع کردند.

تجمع کارکنان بیمارستان امام خمینی کرج

به گزارش ایلنا، امروز چهارشنبه ۱۲ دی ماه ۱۳۹۷، جمعی از کارگران و کارکنان بیمارستان امام خمینی کرج در اعتراض به مطالبات مزدی خود، اقدام به برگزاری تجمع کردند.

قاسم طاهری (نایب رییس شورای اسلامی کار بیمارستان فوق تخصصی امام خمینی کرج) پیرامون این تجمع گفت: “ده‌ها نفر از کارکنان این مرکز درمانی جهت پیگیری اصلی‌ترین مطالبه‌شان یعنی احیای بیمارستان در مقابل سازمان خصوصی‌سازی کشور تجمع کرده‌اند”.

وی در ادامه، به دیگر مطالبه مهم کارکنان یعنی دستمزدهای معوق اشاره کرد و گفت: “گرچه اخیرا حدود ۴ ماه پایه حقوق کارکنان را دادند با این وجود، هنوز بین ۷ الی ۸ ماه از مطالبات ما باقیست و انتظار داریم که مسئولان به آنها رسیدگی کنند”.

طاهری در پایان اظهار داشت: “در تجمع امروز جدا از اینکه به دنبال این هستیم که مطالباتمان را به گوش مسئولان برسانیم، می‌خواهیم همبستگی خودمان را با کارگران فولاد اهواز، نیشکر هفت‌تپه، هپکو، آق‌دره و… هم نشان دهیم”.

تجمع کارکنان موسسه اعتباری وحدت اهواز

به گزارش هرانا، امروز چهارشنبه ۱۲ دی ماه ۱۳۹۷، جمعی از کارکنان موسسه اعتباری وحدت اهواز در اعتراض به اخراج خود و همکارانشان، در مقابل استانداری خوزستان اقدام به برگزاری تجمع کردند.

تجمع کارگران خدمات شهری شهرداری سربندر

به گزارش هرانا، امروز چهارشنبه ۱۲ دی ماه ۱۳۹۷، جمعی از کارگران خدمات شهری شهرداری سربندر در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات مزدیشان، اقدام به برگزاری تجمع کردند.

 

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال