‎مرگ و مصدومیت دو کارگر در حادثه ریزش دیواره گودبرداری

چهارشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۲ – هرانا – ریزش ناگهانی خاک دیواره محل گودبرداری شده روی کارگران که در داخل آن مشغول کار بودند، موجب مرگ و مصدومیت دو کارگر شد. به گزارش واحد مرکزی خبر، این حادثه هنگامی رخ داد که کارگران روی دیواره محل گودبرداری به وسعت ۲۲۰ متر مربع با عمق ۳ مترمشغول کار بودند که ریزش خاک این دیواره جانبی موجب شد که دو نفر از کارگران افغانی زیرخروار‌ها خاک گرفتار شوند.

وقوع این حادثه ساعت ۵۴: ۰۹ دقیقه امروز به ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران اعلام شد و بلافاصله آتش نشانان ایستگاه ۱۷ و گروه نجات ۱۲ آتش نشانی راهی محل حادثه در خیابان هنگام نرسیده به خیابان فرجام شدند.
‎مدیر منطقه ۳ عملیات آتش نشانی تهران در این باره گفت: آتش نشانان بی‌درنگ تلاش‌های خود را برای بیرون آوردن کارگران گرفتار شده از زیر خاک آغاز کردند و با استفاده ازتجهیزات ایمنی، عملیات ایمن سازی و تثبیت موقعیت را برای جلوگیری از ریزش مجدد انجام دادند.
‎علی امینی افزود: در آغاز عملیات، یک کارگر ۴۶ ساله که تا قفسه سینه درمیان خاک گرفتار شده بود با حداقل آسیب دیدگی از زیر خاک بیرون آورده شد.
‎وی گفت: نیروهای آتش نشانی عملیات خود را برای خارج کردن نفر دوم ادامه دادند که سرانجام موفق شدند این کارگر ۲۰ ساله افغانی را که در زیر خروار‌ها خاک گرفتار شده بود بیرون آورند و تحویل عوامل اورژانس دهند.
‎امینی تصریح کرد: امدادگران اورژانس با انجام معاینات لازم مرگ این کارگر جوان را به علت شدت جراحات وارده و خفگی در لحظات اولیه، تائید و اعلام کردند.
‎پس از بررسی‌ها علت این آوار خاکبرداری غیراستاندارد و رعایت نکردن اصول ایمنی و نداشتن وسایل ایمنی اعلام شد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال