پس از ۶ سال؛ رهایی از اعدام یک زندانی در زنجان

سه شنبه ۱۱ تیر٬ ۱۳۹۸-۲۰۱۹-۰۷-۰۲-SOSIran- یک زندانی متهم به “قتل” در زنجان، پس از گذشت ۶ سال با جلب رضایت اولیای دم از اعدام رهایی یافت. به گزارش هرانا به نقل از تسنیم، رئیس‌کل دادگستری استان زنجان گفت: “متهم م .ج که در جریان وقوع درگیری در یکی از روستاهای حومه شهرستان زنجان که سبب قتل ب.ش شده بود پس از تحمل ۶ سال حبس در آستانه اجرای حکم اعدام قرار گرفته بود که با تلاش اعضای شورای حل اختلاف استان زنجان و اخذ رضایت اولیای دم زندگی دوباره یافت”.

اسماعیل صادقی نیارکی در تشریح این پرونده گفت: “مقتول با هویت م-ج در جریان یک درگیری در سال ۱۳۹۲ به قتل می‌رسد که پس از آن متهم با توجه به قرائن موجود به قتل اعتراف و بازداشت می‌شود و در نهایت حکم اعدام آنها صادر می‌شود”.

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه پس از صدور حکم اعدام متهم به قتل در شعبه یک کیفری زنجان با پیگیری‌ها و تلاش‌های اعضاء شورای حل اختلاف زنجان و طی چندین جلسه با خانواده‌های مقتول تلاش این عزیزان نتیجه داد و اولیاء دم متهم به قتل را مورد عفو و بخشش قرار دادند, بیان کرد: “متهم به قتل پس از جلب رضایت و آزادی از زندان و ابراز ندامت و پشیمانی به آغوش گرم خانواده بازگشت”.

وی ضمن تشکر از زحمات و تلاش‌های انجام شده توسط اعضا و سایر عزیزان که منجر به نجات این شخص از چوبه دار شدند بر پیگیری و جلب رضایت شوراهای حل اختلاف در سایر پرونده‌ها تأکید کرد.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال