رهایی ۳ محکوم به اعدام از مرگ همزمان با صدور یک حکم اعدام

چهارشنبه ۱۰ مهر٬ ۱۳۹۸-۲۰۱۹-۱۰-۰۲-SOS Iran- سخنگوی قوه قضاییه از صدور حکم اعدام برای یک فرد با اتهاماتی مربوط به “مواد مخدر” خبر داد. بنا بر خبری دیگر ۳ زندانی در کرمانشاه و مراغه که پیشتر در دو پرونده جداگانه از بابت اتهام “قتل” به اعدام محکوم شده بودند، با رضایت اولیای دم از مرگ رهایی یافتند.به گزارش هرانا به نقل از میزان، سخنگوی قوه قضاییه در یازدهمین نشست خبری، گفت که “اخیرا یک فرد که متهم است، به تنهایی هزار و ۶۲ کیلو مرفین و ۴ هزار و ۱۴ کیلو تریاک را حمل کرده، شناسایی و دستگیر و به اعدام محکوم شده است”.

وی ادامه داد: “پرونده برای فرجام خواهی به دیوان عالی کشور ارسال شده است، بعد از قطعیت حکم هویت او را اعلام خواهیم کرد”.

رهایی ۱ زندانی از اعدام در مراغه

به گزارش ایرنا، مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان مراغه از آزادی ۱ زندانی محکوم به اعدام در این شهرستان خبر داد.

سیدعلا الدین نقیبی با اعلام این خبر، افزود: “با پیگیری‌ها و رایزنی های دادستانی و این انجمن با خانواده‌های شاکیان، جوان ۲۹ ساله‌ای که به دلیل قتل در زندان به سر می‌برد، با تخفیف از سوی خانواده و نیز پرداخت ۱۰۰ میلیون تومان دیه و اخذ رضایت از خانواده شاکی، از چوبه دار رهایی یافت.

بیش از ۴۵۰ خانوداه زندانیان شهرستان های مراغه و عجب شیر و تعدادی از خانواده های زندانیان سایر شهرهای ایران که در زندان مراغه هستند از کمک‌ها و مساعدت های انجمن حمایت از زندانیان مراغه بهره مندند.

شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

رهایی از اعدام ۲ زندانی در کرمانشاه

به گزارش ایسنا، رئیس ستاد تالیف قلوب استان کرمانشاه گفت: “با تلاش اعضای این ستاد یک پرونده نزاع با ۶ کشته به سازش منتهی شد.

جبار تجری در این باره اظهار کرد: “چهار سال پیش نزاعی بین دو طایفه در یکی از روستاهای استان کرمانشاه رخ داد که در طول مدت منجر به قتل شش نفر و زخمی شدن تنی چند از اهالی روستا شد”.

وی افزود: “گزارشات اولیه این پرونده در دادسرای عمومی و انقلاب کرمانشاه مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت ضمن شناسایی دو متهم به قتل این نزاع، حکم اعدام صادر و استیذان آنها نیز تایید شد”.

رئیس ستاد تالیف قلوب استان تصریح کرد: “این پرونده ابتدای امسال به شعبه ۳۴ شورای حل اختلاف ستاد تالیف قلوب استان ارجاع شد که با تلاش‌های اعضای این ستاد و جلسات متعدد و حضور در روستای محل زندگی اولیای دم و کمک‌های منتفذین محلی و محاسن سپیدان، طرفین نسبت به یکدیگر اعلام سازش کرده و با حضور در دفترخانه اعلام رضایت کرده و پرونده مختومه شد”.

تجری در پایان از اعضای شوراهای حل اختلاف و خانواده‌های مقتولین که از هیچ تلاشی جهت ایجاد صلح و سازش دریغ نکردند، قدردانی کرد.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال