بازداشت ۲۰ شهروند در یک مهمانی خصوصی در سیرجان

سه شنبه ۱۹ فروردین، ۱۳۹۹-۲۰۲۰-۰۴-۰۷-SOS Iran- دادستان شهرستان سیرجان از بازداشت ۲۰ دختر و پسر در یک مهمانی خصوصی در سیرجان خبر داد. ورود به حریم خصوصی شهروندان و مداخله در امور فردی آنان از جمله انتقاداتی است که به نظام قضایی و انتظامی ایران وارد است.

به گزارش هرانا، به نقل از رکنا، شب دوشنبه ۱۸ فروردین‌ماه ۹۹، در یک مهمانی خصوصی در شهرستان سیرجان ۲۰ دختر و پسر بازداشت شدند.

محسن نیک ورز دادستان شهرستان سیرجان مدعی شد: شب گذشته طی گزارش مردمی از برگزاری پارتی در یکی از کافه رستوران‌های سیرجان مأموران پلیس اطلاعات در محل برگزاری این پارتی حضور یافتند.

او افزود: بیست نفر از حاضران در این مهمانی به اتهام انجام مراسم خلاف شئونات دینی و اقدام علیه بهداشت عمومی دستگیر و محل برگزاری پارتی پلمب شد.

نیک ورز تصریح کرد: در این پرونده فعلا با اخذ وثیقه و تعهد این افراد موقتاً آزاد شده تا در اسرع وقت به پرونده رسیدگی شود.

هرچند یکی از دلایل بازداشت این افراد اقدام علیه بهداشت عمومی نیز مطرح شده است با این حال سابقه نظام قضایی و انتظامی ایران در ورود به حریم خصوصی شهروندان و مداخله در امور فردی آنان همواره انتقاداتی را به همراه داشته است.

حسن روحانی، رییس جمهور ایران در اوایل سال ۱۳۹۵ گفته بود: «حق نداریم در زندگی خصوصی و عمومی مردم دخالت کنیم.» او همچنین گفته بود: «آزادی مردم با آیین نامه و سلیقه افراد و برخی دستگاه‌ها نمی تواند محدود شود و آزادی مردم به غیر از قانون با هیچ چیز دیگری محدود نمی شود و حتی دولت و قوه قضاییه هم نمی توانند مردم را محدود کنند و فقط قانون می تواند چارچوب‌هایی در این زمینه داشته باشد.»

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۲ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال