قوه قضائیه دو دانشجوی نخبه بازداشتی را به همکاری با اپوزیسیون متهم کرد

امیرحسین مرادی، برنده مدال نقره المپیاد نجوم کشوری سال ۹۶ و علی یونسی، برنده مدال نقره المپیاد نجوم کشوری سال ۹۵ و مدال طلای المپیاد نجوم سال ۹۶

سه شنبه ۱۶ اردیبهشت، ۱۳۹۹-۲۰۲۰-۰۵-۰۵-SOS Iran- سخنگوی قوه قضاییه ایران، در نشست خبری امروز سه شنبه ۱۶ اردیبهشت ماه، ضمن تایید خبر بازداشت دو تن از دانشجویان آنان را به «ارتباط و همکاری با یکی از گروه های اپوزیسیون و اقدامات خرابکارانه» متهم کرده است.به گزارش هرانا به نقل از ایسنا، غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه ایران، دو دانشجوی بازداشتی را به ارتباط با یکی از گروه های مخالف نظام متهم کرد.

غلامحسین اسماعیلی، در نشست خبری امروز سه شنبه ۱۶ اردیبهشت ماه ۹۹، در پاسخ به سوالی درباره دو تن از دانشجویانی که به تازگی بازداشت شده‌اند، گفت: “این افراد به گروه‌های ضد انقلاب به ویژه گروهک تروریستی منافقین وصل شده بودند و ارتباطاتی با آنها برقرار کرده بودند و تحت تعلیمات این گروهک به دنبال انجام اقدامات خرابکارانه در کشور بودند و یکسری اقدامات ایذایی نیز انجام داده بودند”.

گفتنی است در ادبیات حکومتی جمهوری اسلامی برای اشاره به سازمان مجاهدین خلق از عبارت “منافقین” استفاده می شود.

وی در ادامه مدعی شده است که دو شهروند بازداشتی به دنبال “ایجاد بلوا در شرایط کرونایی” بوده‌اند و در بازرسی از منازل آنها “اقلام انفجاری” کشف شده است.

سخنگوی قوه قضاییه طی این نشست خبری به هویت دانشجویان بازداشتی اشاره ای نکرده است تمام نشانه ها حاکی از اشاره او به امیرحسین مرادی و علی یونسی از دانشجویان دانشگاه شریف تهران است.

این دو فعال دانشجویی روز دوشنبه ۲۲ فروردین ماه، توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند. طبق اخبار واصله و تایید خانواده آن‌ها، بازداشت این دو تن، توسط ماموران لباس شخصی، بدون ارائه حکم قضایی و همراه با ضرب و شتم صورت گرفته است.

در خصوص این دانشجویان گفتنی است که امیرحسین مرادی، برنده مدال نقره المپیاد نجوم کشوری سال ۹۶ و علی یونسی، برنده مدال نقره المپیاد نجوم کشوری سال ۹۵ و مدال طلای المپیاد نجوم سال ۹۶ است. همچنین، علی یونسی دارنده مدال طلا در دوازدهمین المپیاد جهانی نجوم و اخترفیزیک که در چین برگزار شد، بوده است.

 

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال