رضا عسگری، زندانی امنیتی اعدام شد

سه شنبه ۲۴ تیر، ۱۳۹۹-۲۰۲۰-۰۷-۱۴-SOS Iran- غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه از اجرای حکم اعدام رضا عسگری، زندانی امنیتی و کارمند بازنشسته هوافضای وزارت دفاع خبر داد. وی اتهام رضا عسگری که منجر به صدور حکم اعدام علیه او شده است را «جاسوسی» عنوان کرده  است.به گزارش هرانا، به نقل از میزان، امروز سه شنبه ۲۴ تیرماه ۹۹، سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری امروز، از اجرای حکم اعدام رضا عسگری طی هفته گذشته خبر داد.

رضا عسگری، کارمند بازنشسته هوافضای وزارت دفاع بوده است.

غلامحسین اسماعیلی با اشاره به اینکه اتهام رضا عسگری، «جاسوسی» بوده است مدعی شد: “وی در سال ۹۵ بازنشسته شد در سال های پایان خدمت به سرویس سیا وصل شد، به جهت اطلاعاتی که در حوزه موشک های ما داشت که آنها را به سازمان سیا فروخت و از آنها پول گرفت؛ شناسایی، محاکمه و محکوم به اعدام شد”.

اسماعیلی همچنین در خصوص سید محمود موسوی مجد، زندانی امنیتی که متهم به ارائه اطلاعات در رابطه با قاسم سلیمانی به نهادهای جاسوسی کشورهای دیگر است ضمن اشاره به تائید حکم اعدام این شهروند در دیوان عالی کشور گفت که حکم وی تاکنون اجرا نشده است ولی جزو احکام لازم الاجرا است.

هرانا در تاریخ ۱۵ تیرماه امسال در گزارشی از انتقال سید محمود موسوی مجد، زندانی محکوم به اعدام از زندان رجایی شهر کرج به مکان نامعلومی خبر داد و گفت پیش از انتقال به زندان رجایی شهر آقای مجد به بند ۲ الف وابسته به سپاه پاسداران در زندان اوین منتقل و مورد ضرب و شتم و تهدید به اجرای حکم قرار گرفت.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال