‎تخريب يک ميليون هکتار از جنگل‌هاي زاگرس

چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۲ – هرانا – مدیر پروژه حفاظت از زاگرس مرکزی با اعلام اینکه در چهار سال گذشته یک میلیون هکتار از جنگل‌های زاگرس تخریب شده است، اظهار داشت: کل مساحت جنگل‌های زاگرس ده میلیون هکتار است که در ظرف مدت کوتاهی ۱۰. ۱ از رویشگاه زاگرس از دست رفته است.

به گزارش فارس، فرهنگ قصریانی مدیر کل دفتر زیستگاه و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست در سمینار ملی «رویکرد همسو سازی در حفظ تنوع زیستی و سازو کارهای استقرار آن در طرح‌ها و برنامه‌های توسعه» که پیش از ظهر امروز با حضور مدیران ارشد سازمان‌های دولتی، ‌ معاونین سازمان حفاظت محیط زیست، مدیران پروژه بین المللی، ‌نمایندگان سازمان‌های بین المللی و کار‌شناسان طرح زاگرس برگزار شد.
‎با اشاره به اینکه بحث زاگرس در کشور موضوع ملی است، گفت: به عقیده بسیاری از اندیشمندان و محققین، زاگرس منطقه‌ای است که به دلیل توپوگرافی و تنوع اقلیمی و گونه زایی در منطقه، تنوع گونه‌ای ویژه‌ای دارد.
 
‎مدیر کل دفتر زیستگاه و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست به فعالیت‌های کشاورزی، دامداری، استفاده از جنگل‌های بلوط در تهیه غذا و فرآورده‌های فرعی در زیر اشکوب جنگل‌های زاگرس اشاره کرد و افزود: در این منطقه کمپلکس پیچیده‌ای که با شیوه‌های زندگی روستایی و عشایری پیوند خورده است؛ مشاهده می‌شود که این موضوع اهمیت فوق العاده دارد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال