رهایی یک زندانی از اعدام در تهران

جمعه ۲۸ آذر، ۱۳۹۹-۲۰۲۰-۱۲-۱۸-SOS Iran- یک زندانی در تهران که پیشتر از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بود، با گذشت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافت. به گزارش هرانا به نقل از رکنا، یک زندانی در تهران که پیشتر از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بود، با گذشت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافت.رسیدگی به این پرونده از سال گذشته با گزارش یک درگیری خانوادگی آغاز شد و مأموران پس از حضور در محل متوجه شدند که پسر جوانی به نام امید پدرش را با ضربات چاقو از پا درآورده و مادرش را نیز مجروح کرده و پس از آن هم متواری شده است.

تحقیقات اولیه مأموران نشان می‌داد که امید فرزند کوچک خانواده بوده که به‌خاطر اعتیاد به مواد مخدر از مدتی قبل با خانواده‌اش اختلاف پیدا کرده و از خانه طرد شده بود که با ردیابی ۲ روزه مأموران وی در ورامین شناسایی و بازداشت شد.

امید پس از دستگیری و در همان ابتدای بازجویی به قتل پدرش اعتراف کرد و گفت: “مدتی است که به مواد مخدر اعتیاد پیدا کرده‌ام و همین موضوع باعث شد تا پدر و مادرم مرا از خانه بیرون کنند و من هم از سر ناچاری کارتن‌خواب شده بودم. با اینکه وضع مالی پدرم خوب بود اما او حاضر نبود برای من هزینه کند. روز حادثه برای گرفتن پول مواد از مادرم به خانه رفتم، فکر می‌کردم پدرم در خانه نیست. اما وقتی پدرم موضوع را فهمید باهم درگیر شدیم و من در یک لحظه کنترلم را از دست دادم و با چاقو ابتدا به او چند ضربه زدم و پس از آن هم مادرم را زخمی کردم و بعد هم از خانه بیرون آمدم”.

پس از اعترافات امید و تکمیل تحقیقات، کیفرخواست علیه او صادر و پرونده برای رسیدگی به شعبه ۷ دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.

در جلسه دادگاه، خواهر و برادر متهم اعلام گذشت کردند اما خواهر بزرگتر او درخواست اعدام کرد.

به دنبال اعلام گذشت از سوی خواهر وی، پرونده با درخواست نماینده دادستان به لحاظ جنبه عمومی جرم رسیدگی شد. بعد از آن وکیل مدافع متهم به جایگاه رفت و خواستار عفو موکلش شد. با پایان جلسه دادگاه قضات برای صدور رأی در خصوص جنبه عمومی جرم وارد شور شدند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال