احمدرضا جلالی در زندان اوین در انتظار نتایج چانه زنی‌های دیپلماتیک است

تظاهرات دانشگاهیان و دانشجویان در بروکسل برای اعتراض به دستگیری و محکومیت احمدرضا جلالی و مطالبۀ آزادی فوری و بی قید وشرط او. DR

یکشنبه ۲۸دی، ۱۳۹۹-۲۰۲۱-۰۱-۱۷-SOS Iran- احمدرضا جلالی، پزشک متخصص مدیریت بحران‌های اضطراری پزشکی که در ایران به اتهام جاسوسی به اعدام محکوم شده است، بگفتۀ وکیل مدافع او «همچنان در قرنطینۀ بند ٢٠٩ زندان اوین» بسر می‌برد و در انتظار «نتیجۀ مذاکرات دیپلماتیک» میان مقامات ایران و سوئد است. احمدرضا جلالی که با خانوادۀ خود ساکن سوئد است و در یکی از دانشگاه‌های این کشور آموزش می‌دهد، پس از دستگیری در ایران، ملیت سوئدی نیز بدست آورد. بنوشتۀ رسانه‌ها، سرنوشت وی به نتایج تصمیمات قضائی در سوئد و بلژیک در بارۀ دو کارمند جمهوری اسلامی ایران پیوند خورده است.

به گزارش ار اف ای، وکیل مدافع احمدرضا جلالی، هلاله موسویان، با تاکید بر «متوقف شدن اجرای حکم اعدام» موکل خود یادآوری کرد که شرایط وی از هنگام انتقال به بند ٢٠٩ زندان اوین در اوایل آذر ماه تغییر نکرده است و «فعلاً اجازۀ ملاقات و تماس تلفنی» با او وجود ندارد.

او با یادآوری قطعی بودن حکم اعدام صادر شده علیه موکل خود گفت پیگیری‌های فراوان انجام گرفته «مطمئناً در متوقف شدن اجرای حکم موثر بوده»، اما برای دوام بخشیدن به این دستاورد «باید منتظر باشیم تا نتیجۀ مذاکرات دیپلماتیک ایران و کشور متبوع او مشخص شود».

گزارشگر لوموند در بروکسل تاکید می‌کند که تهدید به اجرای حکم اعدام احمدرضا جلالی از سوی مسئولان ایرانی، از نظر مقامات بلژیک هشدار به این کشور تلقی شده است. این روزنامه یادآوری می‌کند که این پزشک ایرانی ـ سوئدی درست اندکی پیش از آغاز محاکمۀ اسدالله اسدی در شهر آنتروپ (آنورث) در شمال بلژیک برای اجرای حکم به قرنطینۀ زندان اوین منتقل شد. اسدالله اسدی، دبیر سوم سفارت ایران در اتریش که از نظر مقامات غربی مامور وزارت اطلاعات این کشور است، سازمان دهندۀ طرح انفجار در گردهمائی سازمان مجاهدین خلق در شمال پاریس محسوب می‌شود. این طرح اندکی پیش از اجرا با دستگیری دو حامل بمب و عامل جمهوری اسلامی ایران کشف و خنثی شد.

نمایندگان مجلس بلژیک در پایان ماه دسامبر با تصویب قطعنامه‌ای خواستار آزادی احمدرضا جلالی شدند و دستگیری و محاکمۀ او را «گروگان گیری» توصیف کردند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال