رهایی یک زندانی از چوبه دار همزمان با صدور یک حکم اعدام

شنبه ۱۸ بهمن، ۱۳۹۹-۲۰۲۱-۰۲-۰۶-SOS Iran- روز شنبه ۱۸ بهمن‌ماه، یک زندانی در شهرستان میاندوآب که پیشتر از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بود، با کسب رضایت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافت. رئیس دادگستری میاندوآب با اعلام این خبر گفت که با احتساب این مورد از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۱ زندانی در این شهرستان از اعدام نجات یافتند. همچنین یک متهم در تهران از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شد.به گزارش هرانا به نقل از صدا و سیما، امروز شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۹، رییس دادگستری میاندوآب‌ از رهایی یک زندانی از اعدام در این شهر خبر داد.

وی در این خصوص گفت: “امسال این یازدهمین پرونده قتل است که با رضایت اولیای دم در این شهرستان منجر به صلح و سازش شده است”.

گل‌حسینی عنوان کرد:”این زندانی در سال ۱۳۹۷ به علت اختلاف شخصی مرتکب قتل شده بود و پس از رسیدگی‌های قضایی رای دادگاه مبنی بر اجرای حکم اعدام صادر شد”.

وی افزود: “با تلاش همکاران شورای حل اختلاف شماره ۱۲، وساطت ریش‌سفیدان و افراد ذی‌نفوذ رضایت اولیای دم برای گذشت از اجرای این حکم گرفته شد و امروز این زندانی ۴۰ ساله با رضایت خانواده مقتول دوباره به زندگی برگشت”.

رییس دادگستری میاندوآب ادامه داد: “از ابتدای سال جاری تاکنون شورای حل اختلاف میاندوآب‌ در زمینه ایجاد صلح و سازش رتبه نخست استانی را به خود اختصاص داده است”.

صدور حکم اعدام برای یک متهم در تهران

به گزارش رکنا، یک متهم توسط دادگاه کیفری یک استان تهران، از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شد.

رسیدگی به این پرونده از اسفند ماه سال ۸۶، به دنبال پیدا شدن جسد یک زن در جاده قم شروع شد. شواهد نشان می داد زن جوان با ضربه های چاقو کشته و گلویش بریده شده است. طی تحقیقات پلیس مشخص شد جسد متعلق به یک زن ۲۷ ساله به نام مریم است که مدتی قبل از آمل به تهران آمده و به تازگی با فردی به نام نعیم ازواج کرده بود. پلیس طی تحقیقات دریافت که نعیم پس از قتل مریم به مکان نامعلومی متواری شده است و تلاش پلیس برای ردیابی نعیم بی نتیجه ماند.

در اوایل پاییز سال ۹۹ زن میانسالی به پلیس آگاهی رفت و از دامادش شکایت کرد.

این زن اظهار داشت: “دخترم مدتی است با فردی از اتباع کشور افغانستان به نام نعیم ازدواج کرده اما شوهرش مدام او را اذیت می‌کند و کتک می‌زند. او حتی دخترم را تهدید به مرگ کرده است. ۱۳ سال قبل همسرش را کشته و این راز را پنهان نگه داشته است. حالا می ترسم دامادم بلایی سر دخترم بیاورد”.

به دنبال اظهارات این زن ماموران به خانه نعیم در پاکدشت رفتند و او را بازداشت کردند.

نعیم در اعترافات خود گفت: “من سالها قبل برای کار به ایران آمدم و با مریم آشنا شدم. او به تنهایی در تهران زندگی می کرد که او را صیغه کردم. مدت زیادی از آغاز زندگی مشترکمان نگذشته بود که به رفتارهایش مشکوک شدم”.

وی ادامه داد: “آخرین بار او را به بهانه تفریح سوار ماشین کردم و به جاده قم بردم. در میان راه از او خواستم تا حقیقت را بگوید اما وقتی سکوت کرد با چند ضربه چاقو به گردنش او را کشتم و سرش را از بدنش جدا کردم و جسدش را در جاده قم رها حال کردم. من همان موقع فرار کردم و برای زندگی به افغانستان برگشتم. چون خانواده مریم نشانی از من نداشتند فکر نمی کردم هرگز رسوا شوم. ۱۳ سال بعد بار دیگر به ایران برگشتم و این بار با زن جوانی به نام آرزو ازدواج کردم. همسرم سر ناسازگاری گذاشته بود که او را تهدید به قتل کردم و گفتم قبلا همسرم را کشته ام”.

به دنبال اعترافات متهم کیفرخواست صادر و پرونده وی به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران ارجاع داده شد. این متهم نهایتا توسط قضات دادگاه به اعدام محکوم شد.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال