‎افزایش ۳۱ درصدی قتل در ایران ‫!‬ ۲۰ درصد از این تعداد زنان هستند

چهارشنبه ۴ دی ۱۳۹۲ – IranSOS – رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران با اشاره به بالا رفتن آمار زنان در بخش معضلات اجتماعی گفت: زنانه شدن آسیب‌های اجتماعی امروزه به یک معضل اساسی برای کشور تبدیل شده است. به گزارش (ایسنا) ، موسوی چلک در پنجمین همایش ملی آسیب‌های پنهان که امروز در دانشگاه کردستان برگزار شد، با اشاره به بالا رفتن آمار آسیب‌های اجتماعی در سطح کشور اظهار کرد: وضعیت امروز جامعه ما ناشی از عدم توجه یک دولت یا چند دولت به این بخش نیست، بلکه جدی نگرفتن این بخش تاکنون است. ‎موسوی چلک با اعلام اینکه شاخص قتل در کشور به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۲٫۹ درصد بوده است، اعلام کرد: شاخص قتل در کشور در سال ۹۱، ۳۱ درصد افزایش پیدا کرده است که ۲۰ درصد از این تعداد زنان هستند.

وی افزود: آنچه امروز به عنوان آسیب اجتماعی صورت گرفته در خطه جغرافیایی ایران اتفاق افتاده است که بی‌تأثیر از تصمیم‌گیری‌های آن طرف مرز نیست و نیاز به توجه ویژه به این بخش است.

‎موسوی چلک با اشاره به اینکه آسیب‌های اجتماعی امروز خانواده ایرانی را نشانه گرفته است، افزود: امروز دشمن جایی را نشانه گرفته که اگر خراب شود نمی‌توان آن را درست کرد.

‎وی با اشاره به آمار مرکز آمار ایران در مورد آسیب‌های اجتماعی اعلام کرد: در سال ۹۰، ۷۱ درصد از جمعیت ایران در شهرها و ۲۹ درصد در روستاها زندگی می‌کردند و این در حالی است که این آمار در ۳۰ سال گذشته برعکس بوده، لذا این امر باید همواره مورد توجه مسئولان باشد.

‎رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران با اشاره به اینکه در سال ۷۵، این تعداد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر و این آمار در سال ۸۵ به یک میلیون و ۶۶۴ هزار نفر افزایش یافته است، اعلام کرد: براساس آخرین آمار تعداد زنان سرپرست خانوار در سال ۹۰به بیش از دو میلیون و۵۵۰ هزار نفر رسیده و این نشان می‌دهد که در یک دوره پنج ساله این آمار ۵۳ درصد افزایش یافته است.

‎وی با اعلام اینکه ازدواج در کشور شش درصد کاهش و همچنین طلاق نیز بیش از شش درصد افزایش یافته است، عنوان کرد: خانواده‌های تک سرپرست نیز در حال حاضر در کشور روند رو به رشدی دارد و در حال تبدیل شدن به آسیب اجتماعی است.

‎موسوی چلک با اعلام اینکه شاخص قتل در کشور به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۲٫۹ درصد بوده است، اعلام کرد: شاخص قتل در کشور در سال ۹۱، ۳۱ درصد افزایش پیدا کرده است که ۲۰ درصد از این تعداد زنان هستند.

‎وی با اشاره به بالا رفتن آمار زنان در بخش معضلات اجتماعی بیان کرد: زنانه شدن آسیب‌های اجتماعی امروزه به یک معضل اساسی برای کشور تبدیل شده است.

‎رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران: تعداد ورودی زندانیان در کشور را ۶۰۰ هزار نفر اعلام کرد و افزود: براساس این آمار به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۸۰۰ نفر وارد زندان می شوند و در این بخش رتبه چهارم جهان را داریم.

‎وی با اشاره به اینکه اگر ما امروز به دنبال مقابله با ناتوی فرهنگی هستیم باید خانواده‌ها را تقویت کنیم، بیان کرد: جنگ نرم، جنگ اندیشه است و ما باید با اندیشه به این میدان کارزار سخت برویم.

‎موسوی چلک با اعلام اینکه جنگ نرم علی رغم اینکه جنگی خنثی و ساکن است اما کشور را زمین گیر می‌کند، عنوان کرد: برای مقابله با این معضل ما باید سازوکار و برنامه‌ریزی مان را به گونه‌ای تغییر دهیم که رویکردها را عوض کند.

‎وی با اعلام اینکه آسیب‌های اجتماعی را وقتی خط قرمز اعلام کنیم زیر زمینی می‌شود، عنوان کرد: در صورتی که آسیبهای اجتماعی زیرمینی شود، مشکلات ما بیشتر خواهد شد.

‎رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران افزود: با آسیب‌های اجتماعی به عنوان یک واقعیت تلخ باید برخوردی اجتماعی شود، نه نظامی و انتظامی.

‎وی با عنوان این مطلب که اعدام یک مواد فروش هیچ دردی را از ما دوا نمی‌کند، بیان کرد: در بخش آسیب‌های اجتماعی نباید مردم و سیستم امنیتی در مقابل هم قرار گیرند.
‎موسوی چلک با اشاره به اینکه بزرگترین ضعف در حوزه اجتماعی عدم استفاده از ظرفیت شهرداری‌ها برای مقابله با آسیبهای اجتماعی است، افزود: شهرداری‌ها در سراسر جهان به عنوان یک نهاد خدماتی و فرهنگی فعالیت می‌کند اما در کشور ما فقط در بخش زیست محیطی وارد شده‌اند و این خود یک معضل است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال