رهایی ۳ زندانی از اعدام در شهرهای مختلف

یکشنبه ۱۰ اسفند، ۱۳۹۹-۲۰۲۱-۰۲-۲۸-SOS Iran- سه زندانی در شهرهای تهران، بوشهر و زاهدان که پیشتر در پرونده هایی جداگانه از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بودند، با کسب رضایت از اولیای دم از چوبه دار رهایی یافتند.به گزارش هرانا به نقل از اعتماد، یک زندانی در تهران پس از ۱۵ سال از چوبه دار رهایی یافت.

بر اساس این گزارش، در سال ۱۳۸۴ در شهرستان کرج، بر اثر درگیری حمید با دختر جوان که منشی آموزشگاهی در کرج بود، به دلیل ابراز علاقه به دختر  و رد کردن از طرف او، کنترلش را از دست داده و با سیم کابل او را به قتل میرساند.

حمید بعد از مدتی در شعبه ۸۰ دادگاه کیفری پای میز محاکمه رفت و قضات دادگاه او را به اعدام محکوم کردند. حکم اعدام با اعتراض متهم به دیوان عالی کشور فرستاده شد و قضات شعبه ۱۱ دیوان نیز این رأی را تأیید کرده و قابل اجرا دانستند. به این ترتیب پرونده به شعبه اجرای احکام دادسرای جنایی تهران فرستاده شد.

در نهایت با تلاش تیم صلح و سازش دادسرای جنایی تهران، کمک خانواده متهم و  خیرین، مبلغ دیه تهیه و با کسب رضایت از اولیای دم این متهم از چوبه دار رهایی یافت.

رهایی یک زندانی از اعدام در بوشهر

به گزارش ایسنا، یک زندانی محکوم به اعدام در بوشهر با کسب رضایت از اولیای دم ، پس از ۶ سال از مجازات مرگ رهایی یافت.

رئیس اداره زندان مرکزی بوشهر گفت: این زندانی پس از تحمل بیش از ۶ سال حبس، با اخذ رضایت اولیاء دم از چوبه دار رهایی و از زندان مرکزی بوشهر آزاد شد.

حسین اسفندیاری افزود: شورای حل اختلاف شعبه ۱۴ زندان مرکزی بوشهر با همکاری ریش سفیدان محلی، در روز اجرای حکم اعدام موفق به اخذ رضایت اولیاء دم شده که متهم با تحمل بیش از ۶ سال حبس از چوبه دار رهایی یافت.

رهایی یک زندانی از اعدام در زاهدان

به گزارش رکنا، یک زندانی محکوم به اعدام در زاهدان با کسب رضایت از اولیای دم، از مجازات مرگ رهایی یافت.

رئیس شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان گفت: در یک اختلاف طایفه ای در شهرستان کنارک یک نفر به قتل می رسد که پس از دستگیری متهم، اقدامات قضایی انجام و نهایتا پرونده تشکیل و پس از طی موارد قانونی حکم اعدام برای متهم صادر می شود.

حمید رضا بندانی با بیان اینکه قبل از اجرای حکم اعدام، پرونده به شورای حل اختلاف شماره ۲ کهیر شهرستان کنارک ارجاع تا اقدامات لازم در راستای ایجاد صلح و سازش بین طرفین پرونده صورت گیرد افزود: پس از برگزاری جلسات متعدد اعضای شورای حل اختلاف با اصحاب پرونده و تلاش ریش سفیدان و معتمدان محلی اختلافات موجود به سازش ختم شده و اولیای دم  نسبت به متهم رضایت خود را اعلام کردند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال