رهایی از اعدام ۴ زندانی در شهرهای مختلف

سه شنبه ۲۶ اسفند، ۱۳۹۹-۲۰۲۱-۰۳-۱۶-SOS Iran- دو زندانی در شهر تهران و ۲ زندانی دیگر در شهرستان هرسین و میناب، که پیشتر در پرونده هایی جداگانه از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بودند، با کسب رضایت و بخشش اولیای دم از چوبه دار، رهایی یافتند.به گزارش هرانا به نقل از اعتماد، یک محکوم به اعدام در شهر تهران، با گذشت اولیای دم از مرگ رهایی یافت.

بر اساس این گزارش، در سال ۹۷ مردی به نام پرویز، ۳۷‌ساله در نزاعی که بر اثر درگیری لفظی، با همسر سابقش میترا، ۳۰ ساله به وجود آمد، با کارد آشپزخانه، منجر به قتل همسر سابق خود شد.

به دنبال اعتراف‌های این مرد و بازسازی صحنه جرم، او در دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستاد. در آن جلسه پدر و مادر میترا برای پرویز حکم اعدام خواستند؛ اما دو دختر نوجوان قربانی (فرزندان میترا و پرویز) از اعدام گذشتند و گفتند به ‌طور کامل نسبت به پدرشان رضایت می‌دهند. آنها در جلسه دادگاه تأیید کردند پدرشان مادرشان را به قتل رسانده است؛ اما گفتند مادرشان با اینکه آنها را دوست داشت؛ اما خیلی زود عصبانی می‌شد.

او در نهایت با حکم قضائی به اعدام محکوم شد. حکم صادرشده در دیوان عالی کشور تحت بررسی قرار داشت که پرویز توانست با پرداخت دیه رضایت پدر و مادر میترا را جلب کند. به‌این‌ترتیب او به زندگی برگشت و پس از آن به‌ خاطر جنبه عمومی جرم بار دیگر در دادگاه کیفری تهران پای میز محاکمه ایستاد.

رهایی از اعدام یک زندانی در تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، یک محکوم به اعدام در شهر تهران، پس از ۲۵ سال، با گذشت اولیای دم از مرگ رهایی یافت.

رئیس دادگستری شهرستان قاینات با بیان اینکه، این زندانی محکوم به اعدام که به جرم قتل عمد از ۲۵سال پیش در زندان محبوس بود با رضایت اولیاء دم فرصت زندگی دوباره یافت گفت: با تلاش شورای حل اختلاف شهرستان و همراهی دادستان و دبیرخانه مرکزی دادگستری قاینات، بعد از مراجعات مکرر موفق شدند رضایت شکات این پرونده را جلب و زمینه رهایی از اعدام را فراهم کنند.

رهایی از اعدام یک زندانی در هرسین

به گزارش ایسنا، یک محکوم به اعدام در شهرستان هرسین از توابع استان کرمانشاه، پس از ۶ سال، با گذشت اولیای دم از مرگ رهایی یافت.

 رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با بیان اینکه، حدود شش سال پیش به واسطه اختلافی ناچیز و کم اهمیت، متاسفانه جوانی فوت می‌کند و عده‌ای مجروح می‌شوند و در پی اختلافات صورت گرفته تعدادی زیادی از خانه‌های مردم تخریب و تعداد زیادی از مردم به نقاط دیگر مهاجرت کردند و زیان‌های مادی و معنوی زیادی بر مردم وارد میشود گفت: امروز شاهد بودیم که با صلح این اختلافات کنار گذاشته شد.

رهایی از اعدام یک زندانی در میناب

به گزارش میزان، رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: با میانجیگری دستگاه قضایی و اعضای شعبه چهارم شورای حل اختلاف میناب یک فقره پرونده نزاع منجر به قتل عمد در این شهرستان منجر به صلح و سازش شد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال