رهایی یک زندانی از اعدام در تهران

چهارشنبه ۰۱ اردیبهشت، ۱۴۰۰-۲۰۲۱-۰۴-۲۱-SOS Iran- یک زندانی در تهران که پیشتر در پرونده ای از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بود، با گذشت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافت. به گزارش هرانا به نقل از رکنا، یک زندانی در تهران که پیشتر از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بود، با گذشت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافت.بر اساس این گزارش، رسیدگی به این پرونده ساعت ۱۱ و ۲۳ دقیقه شامگاه ۲۲ شهریور سال ۱۳۸۵ با گزارش قتلی در محله استاد معین، آغاز شد.

به دنبال اعلام این گزارش تیم جنایی راهی محل حادثه شدند. حادثه در خانه‌ای اجاره‌ای رخ داده و پسری که مجروح شده بود به بیمارستان منتقل شد اما به‌علت شدت خونریزی جان باخت. در تحقیقات از افرادی که در صحنه درگیری حضور داشتند مشخص شد که عامل قتل پسر جوانی به‌نام شایان است که از محل متواری شده بود.

متهم سه سال بعد دستگیر و ابتدا منکر قتل شد، اما در مواجهه با شاهدان و مدارک پلیسی به ناچار لب به اعتراف گشود و گفت: به‌خاطر مواد مخدر و سرقت به زندان افتاده بودم و پس از آزادی، به خانه اجاره‌ای‌ام در خیابان استاد معین رفتم.

وی افزود: با ورود به‌ خانه اجاره‌ای، بهنام، مقتول را دیدم که خانه مرا پاتوق کرده بود و به‌همراه چند نفر دیگر در آنجا زندگی می‌کرد. بهنام در مدتی که من در زندان بودم آنجا زندگی می‌کرد بدون آنکه ریالی به‌عنوان کرایه خانه پرداخت کند. صاحبخانه هم وقتی فهمید آزاد شده‌ام به سراغم آمد و کرایه ۴ ماهی را طلب کرد که من در زندان بودم و دوستانم آنجا را پاتوق کرده بودند.

وی ادامه داد: وقتی فهمیدم بهنام در این مدت کرایه خانه را نداده خیلی ناراحت شدم و اعتراض کردم بعد گفتم اگر کسی می‌خواهد در این خانه بماند از این به بعد باید اجاره خانه را پرداخت کند. بهنام شروع به اعتراض کرد و بعد هم با دو نفر از دوستانش با من درگیر شدند و از انباری چوب دستی برداشتند و مرا کتک زدند. من هم با آنها درگیر شدم و با چاقوی میوه خوری ناخواسته ضربه‌ای به گردن بهنام زدم. او که خونین روی زمین افتاد، ترسیدم و فرار کردم و به سراغ یکی از دوستانم رفتم و از او مقداری پول گرفتم و به شهرستان فرار کردم. بعد از سه سال هم با این تصور که دیگر پلیس در تعقیبم نیست با هویت جعلی به تهران برگشتم و در قهوه خانه‌ای مشغول به کار شدم که پلیس مرا دستگیر کرد.

با اعتراف متهم جوان و به درخواست اولیای دم قضات شعبه ۱۱۳ دادگاه کیفری استان تهران، او را به اعدام محکوم کردند.

سپس حکم صادره در شعبه ۱۷ دیوانعالی کشور تأیید و پرونده برای اجرای حکم به دادسرای امور جنایی پایتخت ارجاع شد. متهم مدتی قبل برای اجرای حکم پای چوبه دار رفت اما با تلاش واحد صلح و سازش دادسرای امور جنایی پایتخت به ریاست محمد شهریاری، سرپرست دادسرای امور جنایی تهران و بازپرس شعبه سوم اجرای احکام دادسرا موفق شد از اولیای دم مهلت بگیرد.

بنا بر این گزارش، مهلت متهم جوان رو به پایان بود که این بار تلاش‌های واحد صلح و سازش دادسرا به نتیجه رسید و اولیای دم اعلام گذشت کردند.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۲ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال