آرش صادقی از زندان رجایی شهر کرج آزاد شد

شنبه ۱۱ اردیبهشت، ۱۴۰۰-۲۰۲۱-۰۵-۰۱-SOS Iran- آرش صادقی، زندانی سیاسی امروز شنبه ۱۱ اردیبهشت‌ماه از زندان رجایی شهر کرج آزاد شد. آزادی وی دقایقی پیش با اعمال بخشنامه کاهش مجازات حبس تعزیری و پس از تحمل ۵ سال و شش ماه حبس صورت گرفته است. آرش صادقی در ایام زندان به نوع بدخیم سرطان استخوان به نام کندروسارکوما دچار شده و تحت عمل جراحی قرار گرفته بود.به گزارش هرانا، امروز شنبه ۱۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰، آرش صادقی، زندانی سیاسی از زندان رجایی شهر کرج آزاد شد.

آزادی آقای صادقی با اعمال بند پ ماده ۱۲ قانون کاهش مجازات حبس تعزیری و پس از تحمل ۵ سال و ۶ ماه حبس با احتساب ایام بازداشت قبلی صورت گرفته است.

او پیشتر توسط دادگاه انقلاب به تحمل ۱۵ سال حبس محکوم شد که از این میزان با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی ۷ سال و ۶ ماه از آن قابل اجرا بود. با وجود اجرایی شدن ۴ سال حبس تعلیقی پیشین آقای صادقی، پس از تجمیع احکام صادره همان ۷ سال و شش ماه قابل اجرا بوده است. این حکم با اعمال قانون کاهش مجازات تعزیری به ۵ سال و ۶ ماه حبس کاهش پیدا کرد.

آرش صادقی در تاریخ ۱۸ خرداد ۹۵ بازداشت و جهت تحمل حبس به زندان اوین و نهایتا در مهرماه سال ۹۶ به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد. وی در سال ۹۶ در اعتراض به بازداشت دوباره گلرخ ایرایی -همسرش- بیش از هفتاد روز اعتصاب غذا کرده بود. این اعتصاب غذای طولانی صدمات جبران ناپذیری به سلامت جسمی او وارد کرد.

آرش صادقی در ایام زندان به نوع بدخیم سرطان استخوان به نام کندروسارکوما دچار شده و تحت عمل جراحی قرار گرفت. با این حال محرومیت آقای صادقی از ادامه روند درمان باعث بروز مشکلات جسمی بسیاری علی الخصوص در ناحیه تحت جراحی قرار گرفته بود. او به دلیل گسترش بیماری و درگیری دو استخوان بالای سینه با بیماری کندروسارکوما مجددا تحت سی جلسه رادیوتراپی و حرکت درمانی قرار گرفت و آزمایش مجدد اسکن مغز استخوان موید علائم امیدوار کننده در بدن است.

پزشکان معالج آرش صادقی معتقد بودند که او باید هر چهار ماه یک بار پس از عمل جراحی به بیمارستان اعزام و دوره‌های درمانی را طی می‌کرد که تا بیش از یکسال با اعزام‌های درمانی وی مخالفت می‌شد.

آرش صادقی تاکنون از حق ملاقات و تماس تلفنی با همسر خود گلرخ ابراهیمی ایرایی، زندانی سیاسی در زندان آمل محروم بود. محرومیت این زوج از ملاقات در حالی است که در قانون پیش‌بینی‌هایی برای ملاقات بین اعضای زندانی خانواده‌ها شده است، حتی اگر آنها در زندان‌های جداگانه تحمل حبس کنند.

ماه گذشته گلرخ ایرایی، زندانی سیاسی محبوس در بند زنان زندان آمل و همسر آرش صادقی از بابت پرونده جدیدی که در ایام حبس در زندان قرچک ورامین علیه او گشوده شده بود، توسط دادگاه انقلاب تهران به صورت غیابی به ۱ سال حبس تعزیری، ۲ سال محرومیت از عضویت در گروه‌ها و دستجات سیاسی و ۲ سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شد. گلرخ ایرایی، در بهمن ماه ۹۹ و پس از ۴۳ روز بازجویی در بازداشتگاه اطلاعات سپاه نهایتا به زندان آمل تبعید شد. این زندانی سیاسی پیشتر نیز به دلیل پرونده‌سازی در ایام زندان، همزمان با پایان ۳ سال حبس به ۲۵ ماه حبس محکوم شد که اکنون در حال تحمل آن است.

آرش صادقی نخستین بار در تاریخ ۱۸ تیر ۱۳۸۸ مقابل دانشگاه علامه طباطبایی تهران به همراه تعدادی از دانشجویان معترض به نتایج انتخابات ۱۳۸۸ توسط مأموران وزارت اطلاعات بازداشت شد و پس از ۹۰ روز به قید کفالت آزاد شد. او مدتی بعد مجددا بازداشت و سال ۸۹ و ۹۰ را در بند ۳۵۰ اوین زندانی بود. این فعال حقوق بشر بار دیگر مورخ ۱۵ شهریور ۱۳۹۳ توسط اطلاعات سپاه بازداشت و در تاریخ ۲۷ اسفند همان سال با تودیع قرار وثیقه ۶۰۰ میلیون تومانی تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد. زمانی که آقای صادقی موقتاً از زندان آزاد بود، مأموران برای بازداشت وی به خانه‌اش یورش بردند که همین امر موجب سکته و در نهایت فوت مادر او شد

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال