‎تشکیل کمیته ویژه اعتیاد زنان در ستاد مبارزه با موادمخدر

جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۲ – IranSOS – قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر درباره اینکه آیا ستاد موافق انتشار آمارهای اعتیاد گروه‌های مختلف از جمله دانش‌آموزان معتاد است؟ گفت: ستاد هیچ محدویت و خط قرمزی در اعلام آمارهای اعتیاد و شیوع شناسی ندارد. طه طاهری در گفت‌وگو با (ایسنا)، درباره اینکه همکاری آموزش و پرورش با ستاد مبارزه با مواد مخدر چگونه است و آیا ستاد آمارهای اعتیاد دانش‌آموزان را اعلام خواهد کرد؟ گفت: در حال حاضر بر اساس سند جامع پیشگیری اولیه از اعتیاد، همکاری‌های دوجانبه بین آموزش و پرورش و ستاد مبارزه با مواد مخدر آغاز شده و به خوبی پیش می‌رود البته ممکن است در بخشهایی مشکلات اندکی وجود داشته باشد اما برنامه‌ها در حال انجام است.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر درباره اینکه آیا ستاد موافق انتشار آمارهای اعتیاد گروه‌های مختلف از جمله آمار دانش‌آموزان معتاد است؟ گفت: ستاد بدون هیچ کم و کاستی و محدودیتی همه اطلاعات و شیوع شناسی مواد مخدر را در اختیار مردم قرار داده و اصلا خط قرمزی در اعلام آمارها نداریم.

‎وی درباره افزایش میزان اعتیاد زنان و تشکیل کمیته ویژه در ستاد مبارزه با مواد مخدر برای این امر، گفت: کمیته زنان با هدف اعتیاد زنان، بازتوانی‌ و حمایت‌های اجتماعی در زنان معتاد تشکیل شده است، چرا که جمعیت سالم بر محور خانواده سالم و خانواده سالم نیز با محوریت زن سالم تشکیل می‌شود.

‎وی افزود: نقش زنان در پیشگیری از اعتیاد، نقش بی‌بدیلی است و چنانچه آموزش‌ها و آگاهی‌های لازم را در بین زنان افزایش دهیم، می‌توانیم بنیاد خانواده‌ها را مستحکم کنیم و پدافند لازم در حوزه خانواده شکل می‌گیرد.

‎قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه این کمیته در حال حاضر فعالیت‌های خود را در حوزه زنان آغاز کرده، ابراز امیدواری کرد که بتواند مداخلات موثر را در این زمینه انجام دهد.

‎طاهری درباره علت اصلی گرایش زنان به مواد مخدر، اظهار کرد: در تحلیل اصلی مسئله اعتیاد در کشور به این نکته رسیدیم که اگر توجه ویژه به خانواده داشته باشیم، بسیاری از مسائل مرتبط با این پدیده حل خواهد شد و برای اینکه بتوانیم خانواده را در این موضوع متمرکز کنیم، باید زنان خانواده را توانمند کنیم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال