فعالیت بدنسازی زنان در اصفهان ”ممنوع” شد

یکشنبه ۱۲ دی، ۱۴۰۰-۰۱٫۰۲٫۲۰۲۲-SOS Iran- مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان در نامه‌ای به رییس هیات بدنسازی این استان، هرگونه فعالیت زنان در رشته‌های بدنسازی را تا ”اطلاع ثانوی غیرقانونی ” و ممنوع اعلام کرد. مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان در یک نامه کوتاه به تاریخ ۷ دی ماه، با اشاره به صادر نشدن ”مجوز کتبی” برای فعالیت زنان فدراسیون پرورش اندام در رشته‌های تحت پوشش، از ممنوعیت بدنسازی زنان خبر داد.به گزارش ایسنا، محمد طباطبایی در این نامه تاکید کرد: «هرگونه فعالیت بانوان از قبیل برگزاری مسابقات، اردوهای تدارکاتی و مجوز برگزاری دوره‌های مربیگری و داوری تا اطلاع ثانوی غیرقانونی است».

خبرگزاری ایسنا روز یکشنبه ۱۲ دی (۲ ژانویه) با انتشار تصویری از این نامه می‌پرسد: «مشخص نیست که چرا این ممنوعیت مشخصا در استان اصفهان اعمال شده و آیا در سایر استان‌ها هم اجرایی خواهد شد یا خیر؟»

محمد طباطبایی، مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان در این نامه کوتاه به تاریخ ۷ دی ماه، با اشاره به صادر نشدن ”مجوز کتبی” برای فعالیت زنان فدراسیون پرورش اندام در رشته‌های تحت پوشش، تاکید کرده که «هرگونه فعالیت بانوان از قبیل برگزاری مسابقات، اردوهای تدارکاتی و مجوز برگزاری دوره‌های مربیگری و داوری تا اطلاع ثانوی غیرقانونی است».

به گزارش دویچه وله، فعالیت بدنسازی زنان اصفهانی در حالی ممنوع اعلام شده که به نوشته ایسنا، زنان از سال ۱۳۹۲ ”مجوز حضور در کلاس‌های آموزشی و سمینارهای رشته بدنسازی را داشته‌اند” و از سال ۱۳۹۵ نیز می‌توانستند ”در رشته مچ‌اندازی به فعالیت حرفه‌ای بپردازند”.

این گزارش با اشاره به صدور مجوز رسمی فعالیت زنان در رشته پاورلیفتینگ از سوی وزارت ورزش و جوانان در سال گذشته، می‌افزاید که از سال جاری نیز زنان، نه تنها ”فعالیت رسمی خود را در رشته فیتنس چلنج آغاز کردند” بلکه ”اولین دوره مسابقات این رشته نیز شهریور سال جاری برگزار شد”.

در همین خصوص، پایگاه خبری ورزش سه نیز در گزارشی با یادآوری اعزام تیم ملی مچ‌اندازی زنان ایران به بازی‌های آسیایی قزاقستان در مردادماه گذشته و کسب عنوان سومی در این مسابقات می‌نویسد که ”حالا بانوان این رشته حتی مجوز فعالیت در داخل را هم ندارند”.

گزارش ورزش سه حاکی از آن است که این تصمیم تنها به زنان در استان اصفهان محدود نیست و چنین نامه‌ای، ”اخیرا از سوی وزارت ورزش به ادارات کل ورزش استان‌ها ارسال شده است”.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال