مهتاب کرامتی: گزارش‌های دلخراش کشته شدن و بازداشت کودکان در اعتراضات ایران را به اطلاع یونیسف رسانده‌ام

پنجشنبه ۱۴مهر،۱۴۰۱ -۱۴۰۱-۰۶٫۱۰٫۲۰۲۲-SOS Iran- مهتاب کرامتی بازیگر و سفیر حسن نیت یونیسف در ایران، در واکنش به خبر کشته‌شدن شماری از کودکان و نوجوانان در جریان اعتراضات اخیر در ایران، تأکید کرد که مقام‌های یونیسف را در جریان این گزارش ها قرار داده است. این در حالی است که اعتراضات مردم به جان باختن مهسا امینی در نقاط مختلف ایران همچنان ادامه دارد.

به گزارش ار اف ای، مهتاب کرامتی بازیگر ایرانی که چند سالی است به عنوان سفیر حسن نیت صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) در ایران نیز شناخته می شود، روز پنج‌شنبه ۱۴ مهر، در حساب کاربری خود در اینستاگرام به کشته شدن کودکان و نوجوانان در جریان اعتراضات مردم در پی جان باختن مهسا امینی، واکنش نشان داد.

 مهتاب کرامتی تصاویر ۹ کودک و نوجوان جان باخته در اعتراضات اخیر ایران، از جمله نیکا شاه‌کرمی دختر ١۷ ساله و سارینا اسماعیل‌زاده که تنها ۱۶ سال داشت را به همراه نوشتۀ خود، در اینستاگرام منتشر کرد.

وی ضمن درج هشتگ های #مهسا امینی، #خشونت علیه کودکان، تأکید کرد: «همراه و همدل با مردم کشورم هستم و هرگونه خشونت علیه مردم، خصوصاً زنان و کودکان را محکوم می کنم».

مهتاب کرامتی در ادامه نوشت: «من هم در جریان گزارش‌های دلخراش مربوط به کشته و زخمی شدن و بازداشت تعدادی از کودکان و نوجوانان در اعتراضات و استفاده از کودکان زیر ۱۸ سال برای مقابله با معترضان هستم».

مهتاب کرامتی افزود: «تمامی این موارد را با مقام‌های صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) در ایران مطرح کرده و در این زمینه پیگیر هستم.»

این بازیگر ایرانی در ادامه تأکید کرد: «اگر این روزها مطلبی در صفحه اجتماعی ام مبنی بر اینگونه پیگیری ها نمی گذارم، دلیل بر انفعال و بی توجهی نیست».

در روزهای گذشته، سکوت او و شماری دیگر از هنرمندان و شخصیت های شناخته شده در برابر اتفاقات اخیر در ایران، با انتقاد کاربران ایرانی شبکه های اجتماعی روبرو شده بود.

به گزارش سازمان حقوق بشر ایران مستقر در نروژ، از زمان آغاز اعتراضات مردم به جان باختن مهسا امینی طی سه هفتۀ اخیر، حداقل ۹ نوجوان که زیر ۱۸ سال سن داشته اند، کشته شده اند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال