گزارشی از آخرین وضعیت کیوان صمیمی

سه شنبه ۱۹ اردیبهشت،۱۴۰۲-۲۰۲۳-۰۵-۰۹-SOS Iran- کیوان صمیمی، زندانی سیاسی سابق و سردبیر نشریه ایران فردا، در خصوص پرونده ای که در دوران حبس پیشین برای وی گشوده شده بود، توسط دادگاه انقلاب تهران به شش سال حبس محکوم شد.

در صورت تایید این حکم در مرحله تجدیدنظر، با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی پنج سال حبس در خصوص وی قابل اجرا خواهد بود. وی به دلیل شرکت در یک همایش، با پرونده جدیدی مواجه شده است و اکنون در بند ۲۰۹ زندان اوین در بازداشت بسر میبرد

به گزارش هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، کیوان صمیمی، زندانی سیاسی سابق و سردبیر نشریه ایران فردا به تحمل حبس محکوم شد.
مصطفی نیلی، وکیل آقای صمیمی در این خصوص گفت: “آقای صمیمی در خصوص پرونده ای که در دوران حبس پیشین برای وی گشوده شده بود، توسط شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران از بابت اتهام اجتماع و تبانی به پنج سال حبس و از بابت اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به یک سال حبس محکوم شد.”

این وکیل دادگستری در ادامه با بیان اینکه “به دلیل شرکت در همایش گفتگو برای نجات ایران پرونده جدیدی برای ایشان تشکیل شده است”، گفت: “پس از گذشت بیست روز از زمان بازداشت؛ آقای صمیمی با دخترشان تماس گرفتند و اعلام کردند که در بند ۲۰۹ زندان اوین زندانی هستند.”

در صورت تایید این حکم در مرحله تجدیدنظر، با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی پنج سال حبس تعزیری در خصوص وی قابل اجرا خواهد بود.

در تاریخ ۳۱ فروردین ماه سال جاری، برای اولین بار صدا و سیما خبر بازداشت کیوان صمیمی را از طریق زیرنویس شبکه خبر اطلاع رسانی کرد. دلیل بازداشت این فعال سیاسی “ارتباط با گروهک های ضد انقلاب خارج از کشور” گزارش شد.

آقای صمیمی، بیست و هفتم مرداد ماه سال گذشته از بابت این پرونده جدید در زندان سمنان مورد تفهیم اتهام قرار گرفت. مصطفی نیلی، وکیل دادگستری اتهام مطروحه علیه او را “اجتماع و تبانی موضوع ماده ۶۱۰ قانون مجازات اسلامی” عنوان کرده بود.

وی در بهمن ماه ۱۴۰۱، با پایان دوران محکومیت سه ساله و با تودیع قرار کفالت برای پرونده ی جدیدی که در دوران حبس برای وی گشوده شده بود، از زندان سمنان آزاد شد.

کیوان صمیمی، سردبیر نشریه ایران فردا و یکی از اعضای کانون نویسندگان ایران است. این فعال سیاسی، سابقه زندانی شدن در هر دو رژیم فعلی و سابق را دارد. یکی از برادران کیوان صمیمی در دوره پهلوی و دیگری نیز در دهه شصت و توسط جمهوری اسلامی اعدام شده‌اند.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال