حکم اعدام سمیرا سبزیان‌فرد، کودک-همسر، اجرا شد

چهارشنبه ۲۹ آذر، ۱۴۰۲-۲۰۲۳-۱۲-۲۰-SOS Iran- منابع حقوق بشری از اجرای حکم اعدام سمیرا سبزیان‌فرد، کودک-همسری که متهم به قتل همسرش بود، خبر می‌دهند. طبق گزارش‌ها، او در ۱۵ سالگی ازدواج کرده بود.آنگونه که شماری از منابع و فعالان حقوق بشری خبر می دهند، حکم اعدام سمیرا سبزیان‌فرد، کودک-همسری که متهم به قتل همسرش بود، صبح روز چهارشنبه ۲۹ آذرماه (۲۰ دسامبر) به اجرا در آمد.

سازمان حقوق بشر با اعلام این خبر نوشت که این حکم در زندان قزل‌حصار کرج  به اجرا درآمده است.

سمیرا سبزیان‌فرد که در سن ۱۵ سالگی ازدواج کرده بود، در سال ۱۳۹۳ به اتهام قتل همسرش بازداشت شد. او که در زمان اجرای حکم اعدام ۳۲ ساله بود، در زمان وقوع جرمی که به آن متهم شده بود، تنها ۱۹ سال داشت.

طبق برخی گزارش‌ها قرار بود این حکم روز چهارشنبه ۲۲ آذر ماه اجرا شود اما به دنبال اطلاع‌رسانی و واکنش گسترده جامعه مدنی، با اخذ مهلت از سوی اولیای دم اجرای این حکم به تعویق افتاد.

در همین خصوص، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران (هرانا) به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرده بود، با وجود به تعویق افتادن اجرای این حکم اما سمیرا پس از انتقال به انفرادی، قدرت تکلم خود را از دست داده و همچنین هنگام بازگشت به بند، قادر به راه رفتن نبود.

در سال‌های گذشته تلاش‌های بسیاری برای جلب رضایت اولیای دم صورت گرفت اما با وجود اینکه سمیرا مادر دو فرزند ۱۱ و ۱۵ ساله بود، اولیای دم همچنان برای اجرای حکم اعدام پافشاری کردند.

مژگان کشاورز، از کنشگران مدنی و زندانیانی که به‌دلیل مخالفت با حجاب اجباری مدتی را با سمیرا سبزیان‌فرد در زندان گذرانده بود، با تایید خبر مربوط به اجرای حکم اعدام سمیرا سبزیان‌فرد نوست: «جمهوری اسلامی قاتل انسانیت است.»

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال